Juni 2008 Del 4
Låter jättefint!! Ska bli kul att se bild!
Låter jättefint!! Ska bli kul att se bild!
ollesmamma, jag håller med Bellanote. Jag tycker inte att ni ska tvingas acceptera att andra tar med sina ungar när era barn inte kommer att vara med! Vi har också skrivit att inte barnen får vara med och alla har förstått utom ett par som tänkte ta med deras lilla 4 åring. Vi sa dock nej till det, om vi skulle ha bjudit allas barn skulle festen ha varit 50 vuxna och 20 barn vilket inte känns hållbart. Dessutom skulle vi inte ha råd att ha den fest vi vill ha om vi skulle ha bjudit med alla barnen. Några som vi har bjudit har tackat nej till festen pga att deras barn inte får vara med, men då får det vara så. En bröllopsfest är inte ett barnkalas, det är en vuxenfest!
Märks det att jag blir upprörd när jag läser sånt här?!
Cira, kul att du hittade hit igen! Vi gifter oss också 7 juni
Jajustdetja... vi har ju inte ens 5 veckor kvar till 7 juni... Man hinner ju inte med tiden ju!!
Hu, lerpöl lät inte kul alls!!!
Vi har fått reda på präst nu och har bokat in vigselsamtalet. Tyvärr blir det väldigt sent, inte förräns 4 juni, men så får det bli! Har mailat vigselprogrammet till prästen och han har godkänt det. På onsdag ska vi träffa svärfar och ge honom det som ska tryckas.
Ja, man vill ju absolut inte ha en tråkpräst! Vår präst är självaste kyrkoherden och enligt ryktena är han underbar! Känns bra!
Måste bara få säga att jag nu äntligen bestämt mig för vad jag ska ha på bröllopsnatten. Jag har hittat ett svart sidennattlinne i min favvo-underklädesaffär (Change) som jag känner mig väldans fin i! Dessutom... den enda storleken som fanns kvar var en M och jag brukar dra en L, men minsann så satt denna helt perfekt! *glad*
Uj, mycket var det att läsa igenom!
Jag har haft en liten "bröllopssvacka" även jag och inte alls haft samma iver i planerandet som tidigare. Men så är det ju mellan varven. Det låter som om nästan vi alla har känt av det litegranna. Men nu är vi snart där brudar och det viktigaste på den dagen är ju i alla falla att vi säger "ja" och "ja". Ellerhur!!
fiinen, usch vad hemskt med din mamma!!! Hoppas att din hon mår mycket bättre!
trixie, skönt att det har vänt!! Små detaljer kan ju faktiskt betyda väldans mycket ibland.
Vilka psalmer blev det?
Puh, vad trist att du är trött!! Det kommer säkert snart att kännas bättre! Vilken mysig hippa du verkar ha haft!!
Vi har inte alls något trad. honörsbord utan har valt att ha tärnorna och marsalkerna till bordet istället. Föräldrarna har vi satt vid ett eget bord. Vi ska inte ha långbord alls, utan ska duka vid 4 runda och 3 rektangulära bord som står helt blandat. Vårt bord kommer att stå i hörnet mot massa fönster. Det kommer att bli väldans bra!
Min m2b har massa släkt som vi har bjudit, medan jag inte har nån alls. Jag har bara bjudit mina föräldrar sen har vi bjudit 2 väninnor till mamma som har varit som mina mostrar när jag växte upp. Det blir lite snedfördelat, men vi har ändå fått bordsplaceringen väldigt bra. Vi har inte splittat på par, och har placerat de som känner varandra vid samma bord.
BlivandeFruJohansson, vi kommer inte att skriva något tack i häftet, vi kommer att ha ett litet tacktal precis i slutet av middagen. Vi kommer att ha en bensträckare mellan middagen och kaffet och vi planerar att vara sista talare.
Ikväll ska vi börja med att fixa iordning placeringslapparna
Så har jag hämtat min klänning från sömmerskan idag och nu sitter den jättebra!! Det var såå mysigt att prova den nu såhär tätt inpå självaste Dagen! Har lagt upp en liten bild i galleriet
Nope, den är väldans jättetyst!!