Inlägg från: Mrs G to be |Visa alla inlägg
  • Mrs G to be

Bröllopet inte värt vad det kostar! Tycker jag...

Himla kul att någon vågar ifrågasätta detta! Vi har i och för sig inget enorm budget (kommer väl att landa på 50-60 000 kr exkl. bröllopsresa), men jämfört med vår vardag så är det här ju jättemycket pengar!

Precis som Monken kommer vår stora utgiftspost att vara festen som tar upp ungefär hälften av budgeten. Vi kommer att ha ca 40 gäster. Men vi kom också fram till att det skulle vara värt (för oss) att slippa allt merjobb med att t ex ordna en trädgårdsfest (som jag annars hade tyckt var jättemysigt).

Jag menar inte att rättfärdiga våra kostnader, för jag håller verkligen med dig angående pengarna. Jag tycker att det drar iväg så snabbt. Jag har valt att köpa klänning och skor begagnat och strunta i frisör och brudbukett. Inte bara för att spara pengar, men det känns som om bröllopet är EN dag - efter det vill jag att ett äktenskap. För OSS är det inte värt att lägga en hel förmögenhet - vi blir nog man och fru ändå!

• Mrs G to be

Instämmer helt! Så har jag också resonerat, även om jag har haft en gräns för vad som jag tycker är ok att lägga ändå. Nu har jag hittat DEN ringen - och den kostar "bara" 6 400 kr. Perfekt!

Krystal skrev 2008-04-12 12:08:39 följande:
    Jag sa ganska tidigt när vi började planera att lägga pengar på DEN ringen man vill ha är nog bäst, (om man har en liten budget) för den är har man ju alltid kvar sen. Champangen blir urdrucken, inbjudningskorten går till återvinning, blommorna vissnar och klänningen blir förliten , men ringen har du kvar på ditt finger som ett vackert kom-i-håg av den underbara dagen ni blev man och hustru...
Svar på tråden Bröllopet inte värt vad det kostar! Tycker jag...