Inlägg från: AllStared |Visa alla inlägg
  • AllStared

Gravida Brudars Hörna

Här är en till, men lite läskigt än då jag bara är i vecka 9, så oron för mf finns ännu.

Vilken vecka är ni andra i?

• AllStared

Idag är det 2½ månad kvar till vårat bröllop! :D
    Och om ½ månad går jag in i vecka 13, så då kan man slappna av mer.
    Dvs. om allt ser bra ut.

• AllStared
    Astriden skrev 2008-05-12 08:32:09 följande:
    Hejhej tjejer, jag är gravid & redan gift vi planerade att sätta igång verkstaden efter bröllopet men allt gick så fort & vips i all planering satt vi där med ett stort +Vi var i vecka 10 när jag stod som brud & valde att hålla det hemligt under bröllopet. Nu när vi skickar ut tackorten så berättar vi om vår lilla hemlighet ;-D
    Oh okej, där ser man, hihi mys!
    Om alt går som de ska kommer jag vara i vecka 21 när vi gifter oss. :D

Grattis!
  • AllStared
    patti87 skrev 2008-05-15 19:43:57 följande:
    skulle egentligen vara gravid när bröllopet äger rum den 28 juni... men fick miss fall för andra gången...stort grattis iallafall till er alla gravida:)och lycka till!
    Beklagar dina mf. :(

Och till alla andra, grattis, och enligt mej finns det bara en sak som är vackrare än en brud...
    en gravid brud... ;)
  • AllStared

Idag gick jag in i vecka 14, var på ultraljud och allt såg fint ut, hihi, längtar tills bröllopet med bebismage. :D

• AllStared
    BröllopJuli2008 skrev 2008-06-08 08:53:40 följande:
    Idag är jag 9 fullgångna veckor
    grattis! :)

Själv är jag 13+6 idag, så imorn 14 fullgångna veckor, hihi.
  • AllStared
    BröllopJuli2008 skrev 2008-06-13 17:49:04 följande:
    AllStared: Jättefina bilder! Men varför så många ultraljud?Jag har gjort två stycker, ett vul i vecka 7+2 och ett ul i vecka 9+3 (är i vecka 9+5 idag). Jag har fått göra dessa två eftersom vi genomgått en fertilitetsbehandlig (insimination), annars görs inte några ul förän i vecka 17 - 18 sa dem på mvc.
    Haft många kraftiga blödningar och kramper.
  • AllStared
    BröllopJuli2008 skrev 2008-06-14 08:05:47 följande:
    Oj det lät inte kul, men vad skönt att bebisen växer och mår bra! H*n ser jättesöt ut
    Hihi tackar, ja sötnöt, men är orolig hela tiden :S rätt jobbigt.
  • AllStared
    BröllopJuli2008 skrev 2008-06-14 19:38:08 följande:
    Förstår det. Men när jag var på det sista ultraljudet (i vecka 9+3) så sa läkaren att om allt såg bra ut i vecka 10 så är chansen för missfall minimal. Du ä ju mycket längre gången så för dig borde det ju vara rätt lungt? Själv är jag 10 fullgångna veckor på söndag. Går jag in i vecka 11 på måndagen då eller hur räknar man?
    Okej, hmm mina läkare har sagt att risken minskar för missfall, men minimall kan man nog aldrig säga att den är, den blir mindre efter vecka 6 och vecka 12, men tydligen får fler än man tror missfall och ma.

Japps då går du in i vecka 11, grattis. :)
    Jag går in i vecka 16 på måndag, min födelsedag. :D
  • AllStared

Jag går in i vecka 17 imorgon. :)
    Hittills ser allt bra ut. :D

Svar på tråden Gravida Brudars Hörna