• Pippistrumpan

Hur resonerar ni kring efternamn, hans eller ditt?

Det här är ju så svårt. Eftersom jag inte känt varken värme eller glädje från hans familj någonsin så har jag ingen lust att ta hans efternamn. Har försökt att tänka att det är min älskades namn, men det tar emot. Vill ta mitt istället. Vill inte ha dubbelnamn. Han är den enda som för sitt vidare, jag har en bror. Hur tänker ni??

• Svar på tråden Hur resonerar ni kring efternamn, hans eller ditt?
  • Nightingale

Jag vill helst hitta på ett helt nytt namn. Är trött på mitt (trots att det bara är 11st i sverige som heter det) och hans namn gillar jag inte alls. Usch.

Men som det ser ut nu så kommer jag att ta hans namn ändå. Så länge. Vår dotter har hans namn och jag vill att hela familjen ska heta samma sak. Det är för mig ett bevis på att man är gift. Samma sak med att jag som kvinna vill ha 2 ringar. Annars skulle jag inte känna mig gift. (Lite OT)

• beccis80

Vi har pratat om att ta mitt efternamn av två anledningar:

Den första är att hans är så vanligt...
    Den andra är att min pappa gick bort för några år sedan och det känns bra att föra en del av honom vidare.

Att det är en självklarhet att ta mannens namn böjar snart bli lite förlegat, men jag tycker det är helt upp till varje par vad man väljer!

• Magglo

Vi kommer ta mitt efternamn. Han heter ett ganska vanligt -sonnamn som visserligen är fint, men mitt är jätteovanligt och bara vår släkt heter så i Sverige. Dessutom kommer mitt efternamn "dö ut" annars eftersom vi bara är tjejer. Min bliviande byter gärna och det känns skönt!

• Underbara ungar

Antingen mitt efternamn eller något "nytt". Jag VÄGRAR heta Karlsson!!!! Jag heter Malmsten o det är ju inte så jätte vanligt...

• fru Bruhn

Jag kommer att bli en Elsa Beskow tant he he he!!!

• mika 080705

fru bruhn: jag tänkte precis på det hehe :P

• fru Bruhn

Tur att han inte heter Gredelin ha ha ha....

• Marsaphir Marlean

Tant Brun bakade iofs. de godaste bullarna, Bruhn är du lika bra på bakning?

• fru Bruhn

Åh herregud nej!! Jag bakar nästan aldrig. Men fick ju faktiskt bra betyg av barnen när jag bakade för ett tag sen he he..

• Conina

Jag kommer att ta min blivandes namn, han har ett skotskt klan namn med en hel del historia emedan inte ens min pappa vill behålla vårat släktnamn. Sedan kommer jag nog lägga till ett mellannamn för att hedra min far och mitt ursprung, men jag kan inte tänka mig att behålla släktnamnet en dag längre än nödvändigt.

Svar på tråden Hur resonerar ni kring efternamn, hans eller ditt?