• blivandefrularsed

Vi som har brunt/rosa som tema... (del 2)

Såg att den första tråden kommer att stängas inom kort. Öppnar därför en andra del.

Fortsätt dela med er av era idéer!!

Länk till förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2667149.html

• Svar på tråden Vi som har brunt/rosa som tema... (del 2)
  • blivandefrularsed

Nåt nytt i den rosa och bruna världen???

Ska till festlokalen på måndag och provduka. Se om alla idéer funkar ihop. Blir det bra kan jag börja köpa på mig grejer!

Ni som har tärna/tärnor, hur ska klänningarna se ut som dom ska ha??

• 20080614

blivandefru..: Åh! Du måste berätta hur provdukningen gick! Själv sitter jag hemma och pysslar med festprogram, placeringsfavors och rispåsar i en enda röra varje kväll! Går lite framåt iaf men det känns som det är ganska mycket kvar fortfarande. Vad har ni för plan för dukningen?

Har förresten gjort blockljus med tryck, väldigt enkelt om man vill piffa lite och få ljusen att passa in i temat nästan löjligt mycket! Finns bild i mitt galleri om någon vill se. Förklarar gärna hur man gör också om ni blir sugna och inte hittat förklaringen på annat håll.

• Spurse

Hej!

Min dotter som är näbb kommer att ha en klänning som går i gammelrosa och ett brunt sidenband under bysten. Tärnornas klänningar kommer också att gå i detta färgtema men de får själva ta fram klänningar i detta ändamål. Dukningen kommer att bli vita dukar med bruna löpare. Bruna blockljus med rosa sidenband. Rosa gerbera i glasskålar och rosa rosblad utspridda. Runt servetterna kommer det att vara bruna sidenband med bordsplaceringslappen på. (Om ni förstår hur jag menar) Vad tror ni om det? Blir det "För mycket" eller kan det funka??

Blommorna kommer att vara gerbera som bas och med brunt inslag och även andra blommor.

Hur tänker ni andra?

• stinakina

Vi kommer att ha gerbera på borden vi med, dvs rosa sådana.

Har ändrat oss ang sizifloret dock, skulle vara tvungen att köpa en 25 meters rulle för 600 och insåg att rullen förmodligen är ganska bred, då får vi ju massvis med sizoflor över

Så vi köper brun tapet i stället, vi behöver ju löpare som inte är mer 20-30 cm breda.

Sen sitter jag och funderar om det är nån ide att köpa allt tyg till taket, det är ju lysrör i taken som liksom hänger ner, det kanske kommer att se tokigt ut med tyget därinunder...ska fundera ett tag till, åka ut och kolla också.

Min dotter och min bonusdotter kommer att vara tärnor, de har olika klänningar, men samma färg dock.
    Bonusdotterns klänning finns i mitt galleri, min dotter ska ha en axelbandslös med svart tyll som sticker fram inunder, samt ett svart band runt midjan...

• blivandefrularsed

20080614: Jättefina tryck du har gjort. Ser väldigt proffsigt ut!
    Vi kommer att ha ungefär samma som Spurse. Vita linnedukar med bruna löpare. Fast vi ska ha vita och rosa blockljus och små skålar med rosa rosor flytandes och eventuellt flytande vita ljus i några. Servetterna blir Arv Bröllop från IKEA med bruna band runt. Bordsplaceringskorten kommer se ut som den jag har i mitt galleri.

Spurse: Tror inte alls att det blir för mycket.

• 081110 1

Brunt rosa låter underbart snyggt!

• blivandefrularsed

Nåt nytt på rosa/brunt-fronten brudar??

• 20080614

blivandefrularsed: Sitter faktiskt precis och funderar på hur vi ska sy våra löpare! Frågan är om de ska vara lika långa som borden, eller så långa som långborden eller ja.. Svårt sånt där. Annars händer det inte så mycket. Eller jo, vi har faktiskt gjort klart utsidan av festprogrammen också!

Funderar lite på servetter nu.. Svårt det där. Har också köpt arvservetterna, kanske skulle göra något liknande som du. Eller kanske med enkla vita servetter. Får fundera vidare..

• Augustibruden 2008

Kul att höra fr Brun/rosa -tråden!

Har funderat på det där m bruna löpare...ngn som testat m brun tapet?
    Känns som enklast för oss, då man bara rullar ut o skär till (utan att den blir delad på längden)
    Blomarrangemangen lär ju hålla tapeten på plats + vattenkarafferna.m.m.

• Augustibruden 2008

glömde skriva... att sedan serveringspersonalen kan kasta tapeten när allt är över

Svar på tråden Vi som har brunt/rosa som tema... (del 2)