Inlägg från: stinakina |Visa alla inlägg
  • stinakina

Vi som har brunt/rosa som tema... (del 2)

Vi kommer att ha gerbera på borden vi med, dvs rosa sådana.

Har ändrat oss ang sizifloret dock, skulle vara tvungen att köpa en 25 meters rulle för 600 och insåg att rullen förmodligen är ganska bred, då får vi ju massvis med sizoflor över

Så vi köper brun tapet i stället, vi behöver ju löpare som inte är mer 20-30 cm breda.

Sen sitter jag och funderar om det är nån ide att köpa allt tyg till taket, det är ju lysrör i taken som liksom hänger ner, det kanske kommer att se tokigt ut med tyget därinunder...ska fundera ett tag till, åka ut och kolla också.

Min dotter och min bonusdotter kommer att vara tärnor, de har olika klänningar, men samma färg dock.
    Bonusdotterns klänning finns i mitt galleri, min dotter ska ha en axelbandslös med svart tyll som sticker fram inunder, samt ett svart band runt midjan...

• stinakina

Jag har köpt crepepapper på bokhandeln, billigt som attan och det klipper vi till i lagom bredd, att de är lite "knöliga" gör det hela ännu bättre tycker jag...känner mig helnöjd! från början skulle vi ha sizoflor, men en rulle på 25 meter gick på 600 spänn....(fick inte köpa mindre)
    Då skulle vi ha tapet, men så sprang jag på dessa...kanonbra, "rätt" brun färg blev det ju också, nästan exakt som festprogrammen....

Jo...pappersrullarna är på 2½ meter, vi klipper dom på mitten, då har vi mao 5 meter på var rulle, borden är två meter, så det blir ju perfekt, en bit på varje, vi ska ju dela på borden sen efter maten, så då blir det ju toppen att vi dukar var bord för sig så att säga!!
    F*n va nöjd jag är!!

Svar på tråden Vi som har brunt/rosa som tema... (del 2)