• chickpea

Min härliga mamma

Ibland älskar jag min mamma ännu mer! Som i lördags när hon ringde och var hur glad som helst för att inbjudningskortet, brudnäbbskorgarna och godiset till organzapåsarna kommit fram (hon bor i England och de får post på lördagar). Hon kunde inte sluta prata om det och sa att det här är det roligaste hon varit med om. Sötpropp!

Sen ringer hon igår och säger att nu har hon lagt 50 små chokladhjärtan i varje påse, 80st, och målat brudnäbbskorgarna vita. Hon har bröllopspysslat hela helgen. Vilken tur att jag har en så engagerad mamma när den blivande svärmodern är allt annat än intresserad.

Jag veta att det är många som har superengagerade mammor men jag måste bara skriva ändå för hon gör mig så glad

• Svar på tråden Min härliga mamma
  • september2008

Vilken mysig mamma

• chickpea

Ja, hon har sina stunder

• weinlove

åh vad gulligt. ler för mig själv

• FruRålin080808

Kan bli lite avundsjuk eftersom jag inte har kontakt med min mamma och min svärmor har en frontallobsdemens...=(
    Jag brukar tänka att jag ska vara den bästa mamman och svärmodern jag kan vara den dagen mina barn gifter sig...
    Ta vara på din mamma och visa henne hur mycket hon betyder för dig!=)

• chickpea

FruRålin080808: Det där med hemska svärmödrar är jag väldigt bekant med, har själv "mother in law from hell"! Med min egen mamma har jag alltid haft ett komplicerat förhållande. Hon är överläkare och van att bestämma ALLT. Hemma funkade det inte så bra mellan oss med andra ord, det är först i vuxen ålder som vi fått ett bra förhållande. Men jag förstår hur du känner, jag hoppas själv på att bli bättre både som mamma och MYCKET bättre som svärmor!

• FruRålin080808

Min svärmor är gullig men hon har en demens som gör att hon inte är sitt gamla jag...Det är däremot hemskt att ha en mamma som har träffat min yngsta dotter 3 ggr på snart 9 år...

chickpea skrev 2008-04-14 16:20:17 följande:
    FruRålin080808: Det där med hemska svärmödrar är jag väldigt bekant med, har själv "mother in law from hell"! Med min egen mamma har jag alltid haft ett komplicerat förhållande. Hon är överläkare och van att bestämma ALLT. Hemma funkade det inte så bra mellan oss med andra ord, det är först i vuxen ålder som vi fått ett bra förhållande. Men jag förstår hur du känner, jag hoppas själv på att bli bättre både som mamma och MYCKET bättre som svärmor!
  • chickpea

Vad tråkigt att hon har demens, förlåt jag missförstod dig. Får skylla på lång dag på jobbet . Det måste vara jättejobbigt för er båda.

Det är så hemskt när barn indirekt straffas. Ibland undrar man hur folk tänker. Tre ggr på 9år är helt otroligt!! Fy vad dåligt!

• pallesj

Vilken go o snäll mamma du har, önskar min kunde engagera sig lite mer o vara lite mer glad åt att hennes dotter ska gifta sig Hon bara tjatar om att det blir dyrt för de fast vi sagt att vi inte har räknat med hjälp från nån, sen har vi ju sabbat deras midsommarplaner, känns inte kul att de tycker det är jobbigt Önskar hon var lite mer som din

• chickpea
    pallesj skrev 2008-04-14 16:43:46 följande:
    Vilken go o snäll mamma du har, önskar min kunde engagera sig lite mer o vara lite mer glad åt att hennes dotter ska gifta sig Hon bara tjatar om att det blir dyrt för de fast vi sagt att vi inte har räknat med hjälp från nån, sen har vi ju sabbat deras midsommarplaner, känns inte kul att de tycker det är jobbigt Önskar hon var lite mer som din
    Hoppas din mamma inser vad hon missar genom att inte vara engagerad och glad! Det är verkligen hennes förlust i längden. Jag är glad att jag har min mamma, men allt är inte solsken för det kan jag lova. Min blivande svärmor är fru negativ in i minsta detalj. Finns där inget drama så skapar hon det. man blir såååå trött.
  • jeslin

Oj här e det tvärsom min mamma kunde inte bry sig mindre,hon har inte sagt något överhuvudtaget om vårat bröllop

Svärmor däremot är jätte engarerad

Svar på tråden Min härliga mamma