• chickpea

Min härliga mamma

Ibland älskar jag min mamma ännu mer! Som i lördags när hon ringde och var hur glad som helst för att inbjudningskortet, brudnäbbskorgarna och godiset till organzapåsarna kommit fram (hon bor i England och de får post på lördagar). Hon kunde inte sluta prata om det och sa att det här är det roligaste hon varit med om. Sötpropp!

Sen ringer hon igår och säger att nu har hon lagt 50 små chokladhjärtan i varje påse, 80st, och målat brudnäbbskorgarna vita. Hon har bröllopspysslat hela helgen. Vilken tur att jag har en så engagerad mamma när den blivande svärmodern är allt annat än intresserad.

Jag veta att det är många som har superengagerade mammor men jag måste bara skriva ändå för hon gör mig så glad

• Svar på tråden Min härliga mamma
  • chickpea

Ja, hon har sina stunder

• chickpea

FruRålin080808: Det där med hemska svärmödrar är jag väldigt bekant med, har själv "mother in law from hell"! Med min egen mamma har jag alltid haft ett komplicerat förhållande. Hon är överläkare och van att bestämma ALLT. Hemma funkade det inte så bra mellan oss med andra ord, det är först i vuxen ålder som vi fått ett bra förhållande. Men jag förstår hur du känner, jag hoppas själv på att bli bättre både som mamma och MYCKET bättre som svärmor!

• chickpea

Vad tråkigt att hon har demens, förlåt jag missförstod dig. Får skylla på lång dag på jobbet . Det måste vara jättejobbigt för er båda.

Det är så hemskt när barn indirekt straffas. Ibland undrar man hur folk tänker. Tre ggr på 9år är helt otroligt!! Fy vad dåligt!

• chickpea
    pallesj skrev 2008-04-14 16:43:46 följande:
    Vilken go o snäll mamma du har, önskar min kunde engagera sig lite mer o vara lite mer glad åt att hennes dotter ska gifta sig Hon bara tjatar om att det blir dyrt för de fast vi sagt att vi inte har räknat med hjälp från nån, sen har vi ju sabbat deras midsommarplaner, känns inte kul att de tycker det är jobbigt Önskar hon var lite mer som din
    Hoppas din mamma inser vad hon missar genom att inte vara engagerad och glad! Det är verkligen hennes förlust i längden. Jag är glad att jag har min mamma, men allt är inte solsken för det kan jag lova. Min blivande svärmor är fru negativ in i minsta detalj. Finns där inget drama så skapar hon det. man blir såååå trött.
  • chickpea

Men fy vad dåligt!! Hur kan hon särbehandla er så? Har du försökt prata med henne? Skickar en kram till dig

jeslin: Bättre med en än ingen i alla fall! Jag önskar så att min svärmor var "normal".

pallesj skrev 2008-04-14 17:03:27 följande:
    Min svärmor bryr sig nog inte så mycket eller lägger sig iaf inte i nåt alls. Önskar bara min mamma ville engagera sig lite mer, min syster gifte sig förra året o det var lite mer engagemang där, bla var min syster hos mina föräldrar o gjorde make o hår men det tror jag inte jag får, sa att jag behövde nånstans o va men hon erbjöd inte deras lägenhet, vet inte om de kanske inte godkänt min blivande men de säger inget till mig isf, bara att de tycker det gått för fort o att vi då sabbar midsommar för alla, alla som vill fira där vi ska va o mina föräldrars resa, men hoppas hon blir bättre ju närmre det kommer iaf annars får jag bara stå ut, Som sagt hon gjorde ju allt förra året så varför måste hon i år igen hi hi
  • chickpea

Ja skäms på dig som inte är snäll

• chickpea

Nej, vad hemskt! Det måste kännas otroligt jobbigt. Jag hoppas verkligen att cellgiftsbehadlingarna fungerar och att hon blir bättre. Det låter som om du har underbara föräldrar, hoppas du får ha kvar dem LÄNGE! Hoppas att cancern inte är allvarlig.

Svärmödrar däremot, vad ska man säga? De verkar vara ett släkte för sig

Englali skrev 2008-04-14 21:39:12 följande:
    Åh vilken go mamma du har!Låter precis som min, hon är underbar. Ställer upp så mkt hon kan (hon OCH pappa) och är så engagerad i bröllopet. Tyvärr är hon inte så pigg just nu, genomgår cellgiftsbehandlingar sedan det vid jul upptäcktes att hon har cancer Min älskade mamma!Svärmor är måttligt intresserad av bröllopet. Det är för tidigt, för dyrt, för stort... ja, you name it! Hur f-n kan man vara negativ till ngt så härligt som ett bröllop? Säger som er andra, själv tänker jag bli en toppensvärmor när det är dags för det
  • chickpea

Åh, det var verkligen inte min mening att få någon annan ledsen. Men jag förstår, så känner jag när jag läser om underbara pappor, eller underbara svärmödrar som du skriver Fröken Larsson. Jag ska inte ens bjuda min pappa. Jag hoppas att din mamma inser vad fel hon har! Hur kan man inte vilja vara involverad i varenda detalj???? Det skulle jag absolut vilja vara! Men, man väljer inte sina föräldrar. Däremot väljer du vem du gifter dig med och hurdan familj ni skapar. Tur är väl det

hondafreak skrev 2008-04-17 15:40:20 följande:
    Man får nästan en klump i magen eftersom inte min mamma är det minsta intresserad och helst inte vill gå alls och inte vill att vi gifter oss överhuvudtaget ........hade varit kul med nåt medhåll överhuvudtaget.......men jag är rysligt glad för din skull !!!!
  • chickpea

Tack Fröken Larsson!
    Fröken Larsson skrev 2008-04-17 17:45:49 följande:

Vi är glada för din skull Chickpea!!
Svar på tråden Min härliga mamma