Inlägg från: pandis2405 |Visa alla inlägg
  • pandis2405

Maj 2008 del 4

Champis_Sanna och ni andra som gifter er 3 maj: Tänk att det alldeles snart är dags för er! Vi har ju kört den här majtråden ett tag och alla har haft långt kvar hela tiden, nu börjar vi snart beta av gänget här!

För mig är det en månad kvar idag. Känns som vi har ganska mycket kvar att fixa, men ändå det mesta under kontroll. Förutom att vi inte vet vad vi kommer ha för präst då, en liten detalj bland alla favorboxar och bordsdekorationer...

• pandis2405

Nu har vi äntligen fått reda på vilken präst vi ska ha.
    Jag har också lyckats få tag på de vaser jag ska ha till dukningen, trodde aldrig jag skulle hitta dem!

Idag måste jag ringa blomsteraffären och bestämma träff. Har fått tips om en kontakt till min pappa, så jag ska kolla med henne, vill ha en liten billig brudbukett samt tre växtarrangemang till dukningen, som inte får kosta alltför mycket.

Åh så skönt att ha fyra dagars ledighet denna vecka! Känns som det behövs nu för att hinna med allt.

• pandis2405

2 och en halv vecka kvar för mig. Har det mesta under kontroll nu. Fixa till festprogrammet (har allt innehåll, måste bara sätta ihop det), och bordsplacering, det är egentligen mest det som är kvar. Jo just det, planering för själva dagen också. Jag vet att jag ska vara hos frisören 9 och sen tänkte vi se till att komma till kyrkan halv två för foto (vigsel tre). Däremellan vet jag inte riktigt hur vi ska göra, om vi ska göra oss i ordning hemma, eller om jag ska åka till mina föräldrar och fixa mig eller hur det blir. Hur gör ni andra?

Var hos floristen igår och beställde brudbukett och bordsdekorationer, det blir nog jättebra. I helgen ska vi till kyrkan och reka med fotografen efter bra fotoplatser. Dessutom ska vi träffa våra toastmasters på lördag, tror jag, om det inte är en luring.

• pandis2405

Jag fick svar från kantorn nu att våra föreslagna marscher är ok. Så nu sitter jag om och om igen och lyssnar på ingångsmarschen och ryser lite när jag tänker på när vi ska gå uppför gången...

• pandis2405

Jag är inte förrän 24 maj men börjar få lite bröllopsnerver nu. Alla frågar hela tiden om jag börjar bli nervös och jag har hittills sagt nej, men igår kväll! Och det jag blivit nervös för är själva bröllopsdansen. Ahh, jag har två vänsterfötter och alla kommer stå och kolla!!

• pandis2405

Lycka till alla som gifter sig i morgon!

Jag har en vecka kvar, och det börjar kännas nu. Ska till prästen i eftermiddag, och imorgon är m2b på svensexa, så då ska jag passa på att prova hela min utstyrsel en sista gång och testa ögonskuggor.

• pandis2405

På lördag är det dags för oss!
    Vi planerar barn efter det. Det känns så stort, att aktivt börja jobba på barn...

• pandis2405

Hej allihopa! Har hunnit vara fru i över en vecka nu, vi hade en underbar dag med fint väder. Har precis kommit hem från en vecka i Toscana, det var välbehövligt att komma bort lite och smälta allt.

Grattis alla ni andra som gifte er denna och förra helgen!

• pandis2405

Jättefina bilder! Och vilken fin klänning du hade!

Svar på tråden Maj 2008 del 4