• RDF

Maj 2008 del 4

Hu jag var en "vecka efter" fram till igår då jag kollade almanackan och såg att det är 1vecka kvar och inte 2 som jag trott. Jösses vad nervös jag blev och sa att vi skulle nog avboka allt utom herrgårdsövernattningen och åka förbi rådhuset och bara skriva papper istället för att VF kommer till herrgården och viger oss. hihi...
    Klart jag vill ha min klänning, blommor, vara fin i håret och allt och komma till herrgården och sätta mig i ekan med min M2B och åka ut på stenen ute på sjön och bli fru. Men jag blir sååååå pirrig. hihi...

Fullt upp från imorgon
    Ringar ska hämtas
    naglar fixas
    Sista koll med frissan
    Ögonbryn och fransar ska färgas

klänningen ska till sömmerskan sista gången för lite justering
    ja, listan känns hur lång som helst! Fattar inte att ni som ska ha gäster och fest hinner med!
    Hur länge har ni hållt på och planerat? Vi bestämde oss för ett par månader sen.

Hoppas alla kommer tillbaka hit sen och berättar hur det gick på den stora dagen!

• RDF

Tjingeling!
    Jahapp så är man fru nu då!

Hela dagen var perfekt på alla sätt! Ingen stress och kanonväder.

Frisyren blev bra

Blommorna underbara

Herrgården var över förväntan så vackert både ute och inomhus

Vigselförättaren jättetrevlig och gjorde vigseln speciell och romantisk, läste bla en dikt av Nils Ferlin.

När vi kom i land efter båtturen med ekan från stenen stod en tjej från Herrgården med brudskål (champagne med jordgubbar)

Fotografen var kanonbra och väldigt tillmötesgående.

Vi fick bilder i alla möjliga miljöer,
    inne i herrgården,
    utanför herrgården,
    på rummet bla i sängen (lite busbilder)
    vid vattnet,
    i ekan,
    på stenen,
    vid forsen,
    blommorna,
    ringar m.m Väntar med spänning på bilderna.

Maten var kanon och frukosten jättegod, så underbart att äta en goood frukost utomhus i den fina miljön med utsikt över sjön och "vår"sten.

Stenen hade vi även utsikt från våra fönster på rummet

Dagen efter vigseln hade vi relaxen 1 timme för oss själva, bastu och stort bubbelbad och så fanns det en massa lyxiga produkter för topp till tå att använda.

Vi är så nöjda med vår dag! Nu återstår fest för våra nära och kära. Bröllops/familjeresa i sommar och sen en romantisk weekend i höst.

Det enda som gick lite snett var väl att ena stay up strumpan rullade ner när jag skulle klättra ner för stenen, frissan brände mig på tinningen med locktången och jag fastnade ett antal gånger med klackarna i bryggorna vi var ute på för fotografering så de är inte så vackra längre. Men det känns som småååå bekymmer hihi

• RDF

Nu har jag äntligen lagt ut några bilder från vårt bröllop.
    Vad roligt att alla nu har gift sig!

• RDF

Tack Sanna!
    Grattis Pandis, låter underbart med Toscana!

Svar på tråden Maj 2008 del 4