Inlägg från: Mica o Krille |Visa alla inlägg
  • Mica o Krille

Maj 2008 del 4

Vi gifter os på lördag. OJOJOJOJ!
    Om ni missat min tråd som jag skrivit så har fotografen bangat.. så nu söker jag efter en ny, till billigt ptis då vi inte räkna med det i budgeten, hon var ju gratis. (En väninna)

Går in mina skor, gör bottnar, tar hand om min son.. Mkt att göra.
    Ska göra klart servetthålalrna också, de var tydligen inte klara som jag trodde, fattas 4 st. Hehe.

jag tänkte på en sak, vi ska fotas (om jag nu lyckas hitta en ny fotograf) efter vigseln, tänkte jag att gästerna ska få bål när de kommer till lokalen, men vore det inte kul att det fanns nåt för dem att göra? Nån lek eller liknande, nåt som går att kasta ihop fort såhär på slutet. Har ni några tips?

• Mica o Krille
    Nikajo skrev 2008-04-28 15:39:43 följande:
    Mica o Krille skrev 2008-04-28 15:18:09 följande:
    Våra gäster skall få andas helium och lämna en videohälsning till oss medans vi fotas. Helium finns på Teknikmagasinet.
    haha vad roligt.
    vad kostar helium?
  • Mica o Krille
    Offis skrev 2008-04-28 22:57:06 följande:
    Mica o Krille skrev 2008-04-28 15:18:09 följande:
    En kompis som var toastmadame på ett bröllop förra sommaren hade fixat en tipspromenad med frågor kring brudparet medan brudparet fotades. Det var visst uppskattat Dessutom fick gästerna något att dricka och tugga på undertiden, kanske behövs om fotograferingen drar ut på tiden
    Ja jag funderade på det.
    Vi kommer bjuda på bål o snittar medans de väntar, så nåt har de att tugga på o mjuka upp lederna med. hehe.

Gud, bara 4 dgr kvar... Kan inte förstå det.

Det jag inte kan bestämma mig om är om jag ska ha slöja eller ej, och om min bukett ska vara hårt bunden eller inte. Och jag stör mig jätte mkt på att stolarna i den där lokalen är så hemskt fula. Hehe.
  • Mica o Krille

Brud-08, jag funderar på det där med lakan. Men då går det åt ytterligare pengar.. Behöver... 43 lakan då.. Hmm..

Det har löst sig, min vän som skulle fotografera säger att hon kan det nu iaf. Fan hon gav mig panik.. Hehe. Hon har två barnvakter nu, om den ena skulle sticka som den förra gjorde. Känns hur bra som helst, nu är jag lugn igen!

• Mica o Krille

Brud-08 skrev 2008-04-29 14:50:21 följande:

Skönt, men har de inte lakan på ikea för typ 15kr/st, de blir ju inte så farligt om du nu verkligen inte gillar stolarna..
    Jaha, så billigt?! Ska jag genast kolla upp!
  • Mica o Krille

Nikajo, oh vad trevligt!

FruFA, vad roligt. Ja, för mig är det 3 dgr kvar..
    mkt att göra dessa dagar..

• Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-04-29 22:13:14 följande:
    Åhhhh, vad spännande!Vad är prio ett just nu? *nyfiken*Mica o Krille skrev 2008-04-29 22:12:25 följande:
    Ja.. Minst sagt. Hade lite bröllopsnerver idag o var o kollade så buketten var som den skulle o la till en detalj på tärnornas blommor.
    Prio ett.. Jadu.. Alkoholen.. Haha. Och tårtan. Resten är väl klart. Och ja, jagar efter en sångerska. Såhär i sista minuten..
  • Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-04-30 08:42:03 följande:
    Hihi... Det låter som jagHar du hittat ngn sångerska då? *nyfiken*Skall denne sjunga på vigseln eller...Mica o Krille skrev 2008-04-29 22:16:55 följande:
    Hihi.. Typiskt mig också..
    Nej jag har inte hittat nån ännu, 2 av 8 har svarat på mail, får se vad de vill ha i betalt.

tobiasochlinda, ja visst är det overkligt!!! Jag kan itne fatta det heller och vi har massor att göra. Och min m2be vill gå på middag ikväll o kolla på brasan.. Så går jag här, stressad över allt jag måste göra. Känner att vi inte riktigt har tid för det.. :(
  • Mica o Krille
    Godisråttan skrev 2008-04-30 16:12:15 följande:
    Nu ska jag göra ögonfransförlängning!
    Lyx!
    Jag har precis färgat håret.
  • Mica o Krille

2 dar kvar... Ojoj!

Hur går det för dig Godisråttan???

• Mica o Krille

Ok jag erkänner, jag börjar bli lite nipprig... Det pirrar i hela kroppen.

• Mica o Krille
    Champis_Sanna skrev 2008-05-01 15:59:17 följande:
    Hur mycket får gå fel dessa dagar egentligen??? Ingenting går bra för oss
    Vad är det som går fel? Försök att slappna av o tänk att det löser sig!!!
  • Mica o Krille
    Champis_Sanna skrev 2008-05-01 16:15:28 följande:
    Bestman drog sig ur på ett fruktansvärt sätt, elvispen gick sönder och jag har massor med som ska vispas från tårtor till fyllningar, prästen har strulat och han förstår ingenting. Min faster som är stiftdiakon i Sthlm ska viga oss men det finns EN sak hon inte får göra... dock så vill inte prästen låta henne göra något utan hon kan få be en bön *SUCK* det känns verkligen som om världen är emot en... iaf när man blir förnedrad och får läsa "jätteroliga" saker om sig själv *NOT* Jag vill bara sova men inte ens det går.
    Ajdå, ja det var en hel del. Men det finns inget ni inte kan lösa! Min elvisp gick sönder idag också, när jag stod o vispa tårtbotten, så det var bara att vispa för hand det!
    Ni kan lösa allt det där, och ni har tid på er!!

Vi har planerat sen oktober -07. Inte så länge som andra men det var tillräckligt eftersom vi ska ha ett såpas litet. Men det har blivit större med tiden som gått. *vissel*

Nu har jag stått o gjort chokladhjärtan. Nu ska de stelna till så jag kan doppa dem i ckolad. Mums!
    Räckte inte åt barnen dock.. Men de kan få annat gott att äta, får gå o handla imorn. Tror inte de tycker om dessa ändå.

Kan inte fatta att det är tors idag. Imorn kommer jag ha fullt upp med att göra tårta. Den dagen kommer försvinna o också, så vips är det lördag o vi ska gifta oss. Ojoj.
  • Mica o Krille

Åh herregud.. det börjar komma ikapp nu, jag ska faktiskt gifta mig imorn.
    Mkt att göra, skakar som ett asplöv.. fniss. hihi..

• Mica o Krille

JUST ja, man måste pynta sig själv också...hade jag glömt i allt stök med barnen...

Lycka till idag o ha en underbar dag, det ska vi ha iaf!

• Mica o Krille

Hallå!
    Det känns underbart o det var alldeles underbart igår. Helt otroligt bröllop och så mysigt med dop samtidigt. Sångerskan var otrolig, min MAN var otrolig.
    Nu är jag FRU! Känns så bra, gårdagen går inte att beskriva, jag kände mig verkligen som en prinsessa!

Alla var så nöjda med bröllopet o tyckte det var så familjärt o avslappnat. Prästen var underbar! Jag vill spola tillbaka tiden! Längtar tills vi får bilderna och filmen från vigseln. Otroligt. Underbart!

*Lycklig*

• Mica o Krille

Vad fina nu var! Stort grattis till alla nyblivna fruar!

Svar på tråden Maj 2008 del 4