Inlägg från: Offis |Visa alla inlägg
  • Offis

Maj 2008 del 4

Åh hej är det här ni håller hus Läste precis igenom tråden och börjar nu bli lite stressad över allt som är kvar att fixa. Vi gifter oss den 17:e

Jag har också blivit förkyld och febrig denna helg. Tror jag stannar hemma imorrn, för att kurrera mig. Vill INTE vara sjuk den 17!! Men det är ju iaf nån vecka kvar dit...

lottis84 skrev 2008-04-27 11:46:49 följande:
    [citat]
    20 dagar kvar (gifter oss den 17 maj) och man är superförkyld och febrig, inget kul alls, men det e ju bättre man får det nu än den 17:e

Annars har jag och sambon varit riktigt flitiga idag. Även han börjar nu inse att det inte är långt kvar...bättre sent än aldrig Vi har fixat bordsplaceringen. Inte det lättaste, men tror att det blir rätt bra. Har även skrivit ut 70 st "utsidor" till vigselprogrammen. Måste köpa fler kom jag på...vi kanske blir fler än 70 pers i kyrkan även om bara 70 är bjudna... Har också skrivit ut placeringskorten. Ska nu bara stämpla allt också med en hjärtstämpel.

Nästa stora grej är att fixa all musik till festen...tur att man tagit ledigt sista veckan innan bröllopet!!
  • Offis

Mica o Krille skrev 2008-04-28 15:18:09 följande:

Hehe.jag tänkte på en sak, vi ska fotas (om jag nu lyckas hitta en ny fotograf) efter vigseln, tänkte jag att gästerna ska få bål när de kommer till lokalen, men vore det inte kul att det fanns nåt för dem att göra? Nån lek eller liknande, nåt som går att kasta ihop fort såhär på slutet. Har ni några tips?
    En kompis som var toastmadame på ett bröllop förra sommaren hade fixat en tipspromenad med frågor kring brudparet medan brudparet fotades. Det var visst uppskattat Dessutom fick gästerna något att dricka och tugga på undertiden, kanske behövs om fotograferingen drar ut på tiden
  • Offis

Grattis alla ni som gifte er i lördags!! Nu har jag bara 5 dagar kvar!!! Blev hippad i lördags...hade ingen aning om det, men gud vad kul jag hade!!

Sambon skulle i lördags iväg och jobba vid 11 och jag hade tvättid vid 12, så jag hade tänkt tvätta, men samtidigt hänga med mamma en sväng på stan för att kolla ut nagellack och lite annat till henne inför bröllopet, men tji fick jag. När jag kom ner till tvättstugan stod hela tjejgänget där och satte på mig en slöja och leksakstiara Sedan drog de iväg med mig på stan.

Först fick jag göra ett eget silversmycke i en guldsmedsaffär. Under tiden blev jag bjuden på dricka, jordgubbar och vindruvor. Smycket skulle bada i nån syra innan det var klart, så jag ska hämta det i veckan.

Efter detta drog vi iväg till Åbackarna runt Norrköping (ett fint prommenadstråk) och vi käkade lunch på Färgargården (ett mysigt fik där) i det otroligt fina vädret! När vi ätit klart fick jag en burk med lappar i. Jag skulle under dagen fotograferas bredvid det som stod på korten typ rollator, polis, manligt afärsbiträde, bebis, cyklist m hjälm osv.

Sen fick jag även dra en lapp från en annan burk där min "riktiga" uppdrag fanns. Det första uppdraget var att sjunga och tjäna 20kr. Sedan fick jag även posera i ett skyltfönster och dessutom skulle jag göra en cheesburgare på McDonalds, men det fick man visst inte... Jag fick göra en cappucino på ett café ist.

Sedan bar det av till en park där vi drack lite gott och åt chips + att vi körde en frågelek om mig. Sedan spelade vi minigolf- jag mot de andra (som var ett lag). Efter detta gick vi hem till mig och bytte om. Vi gick sedan till en fiskrestaurang och då kom även m2b med sitt killgäng (han hade svensexa samtidigt). Kanonkul att höra vad sambon fått vara med om. Han hade bla fiskat strömming och när vi fick in maten låg det 4 råa strömmingatr med potatis på min talltik!! Trodde först att vi beställt fel men insåg snart att de bara ville skämta med oss Vi fick sedan den riktiga maten och den var kanongod!!

När vi käkat klart gick vi till ett uteställe och satt o pratade ett tag och senare gick vi till ett annat uteställe som lämpar sig mer för dans och där vi avslutade kvällen

Hade verkligen en kanondag!!!! Hoppas att ni som inte blivit hippade får en kanonrolig hippa!! Nu ska jag vika vigselprogram och knyta rosa band runt

• Offis

Hej hej! Bara två dar kvar för min del och hur ser egentligen vädret ut? Vill verkligen inte att det regnar på lördag! Vi ska både ta kort ute och ha fördrinken ute...

Annars är det full fart på allt. Det mesta börjar väl falla på plats. Ska provsminkas ikväll. Lycka till all ni andra som också gifter er på lördag!

• Offis

Oj oj! Snart bara en dag kvar! Gah

Ikväll har min morfar kommit som ska viga oss på lördag, så imorrn blir det genrep med iaf ena tärnan medverkande. Ska även hämta ut sambons och marskalkens kläder samt lämna mina kläder hos frisören.

Har fixat med musik idag...vad svårt det är att hitta musik som passar! Är dessutom inte vän med datorns uppspelningprogram som inte vill som jag...men men... Vi ska dansa vals till "An der schönen blauen Donau" har vi bestämt, så imorrn blir det hårdträning i vals

Lycka till alla andra 17 maj-brudar om jag inte hinner logga in imorrn!

• Offis

En till som är FRU!! Vi hade verkligen en kanondag!! Dagen började med gråmulet väder, men det sprack upp precis till fotograferingen, så vi fick vara ute och ta kort!

Frisyr och smink blev otroligt bra och buketten såg ut som en dröm!! M2b var sååå stilig!!

Helt överlycklig!!

/Offis, nu fru

• Offis

Nu finns lite bilder inlagda i bildgalleriet

• Offis

Tack så mycket för era gulliga kommentarer! Vi var så nöjda med allt!

Lycka till ni som har den underbara dagen framför er!!

• Offis

Grattis!! Inte klokt att det redan har gått mer än en och en halv vecka sen man gifte sig...men vilken underbar dag det var, precis som du säger

Lycka till!

Brud-08 skrev 2008-05-26 11:22:41 följande:

Nu är jag gift!!! Som alla andra säger, så var denna dag helt underbart. Är så himla lycklig.
Svar på tråden Maj 2008 del 4