• vitulina

Hur lämnar man den man älskar?

Det är aldrig lätt att inse att man inte kan vara med varandra trots att man älskar varandra. Men du verkar ha kommit rätt långt iochmed att du insett vad du vill ha utav en relation (och senare en familj). Jag säger bara en sak: -man är sig själv närmast och inget ändrar på det!.

Du måste se till dina egna värderingar och det är som sagt ingen idé att satsa på något som du vet kommer resultera i katastrof om några år. Det kommer tyvärr inte bli lättare med tiden.

Om jag ska underlätta dina känslor kan jag säga att det är bättre att lämna varandra när man älskar varandra. Det gör att det inte blir lika mycket osagt mellan er och att ni kan träffas i framtiden utan att hysa agg mot varandra. Jag har gjort detsamma och jag kan nu tänka på mitt ex med endast varma känslor. Det kanske inte gör beslutet lättare och jag tänker på dig!

Du får nog helt enkelt sätta dig ner med din nuvarande och prata igenom det. Säg vad du behöver och vill i livet. Även han kommer inse att ni inte kan kompromissa om ALLT i livet.

Jag hoppas att allt kommer gå bra för dig!
    KRAM

Svar på tråden Hur lämnar man den man älskar?