• Therece

Rispåsar när??

Bröllop i augusti..

Är det för tidigt att göra rispåsar och knyta band om tyllpåsar? Blir de tråkiga om de ligger, tappar form o så? Påsarna alltså

Löjlig fråga kanske men hade varit skönt o fixa snart. Ändå så mycket mer som ska göras sen!

• Svar på tråden Rispåsar när??
  • Gela14

piggelinlover! Tack så jättemycket. Nu ska vi se hur jag få till nått bra av detta också..

• weinlove
    Gela14 skrev 2008-04-17 19:16:07 följande:
    piggelinlover...du har itne en mall för hur du viker dina askar??...
    vill du maila mig också? blir lite roligare och personligare om man tillverkar på egen hand.
  • MajoJonas

Jag gifter mej i juli och har inte velat göra mina rispåsar pga. att jag inte vill ha mjölbaggar i dem. Men jag fick ett tips, som jag hoppas hjälper men vet inte ännu. Ska testa det iallafall, så också jag kan göra min påsar snart....

Här kommer tipset!

För att man inte ska få något ovälkommet som mjlöbaggar och annat i riset, häll salt på brickan som rispåsarna ska stå på. Lägg sedan ett bakplåtspapper på påsarna och ställ sedan in de i ett skåp, till dess att det är dags att ta ut dem.

• strommis

men om man stoppar in rispåsarna i en plastpåste så borde det väl inte komma dit några mjölbaggar????

• MajoJonas

Det kan redan är baggar i riset, fast man inte vet om det ännu.

• strommis

ja men om de redan är där, vad gör det då om man gör iordning rispåsarna i föreväg??

• MajoJonas

Det kan vara så, menar jag. Förhoppningsvis så slipper man allt vad baggar är.

• Piggelinlover
    weinlove skrev 2008-04-19 13:06:21 följande:
    vill du maila mig också? blir lite roligare och personligare om man tillverkar på egen hand.
    Sjklart,
    Tyckte jag oxå, och sedan för att jag ska ha ngt att göra, blir så lätt sysslolös...
    youve, got m@il...=)...
  • pluggisen

Är lite nyfiken: Varför gör ni rispåsar till gästerna, tar man inte med det själv som gäst?!! Jag tycker det känns lite onödigt med arbete, men det kanske inte är självklart att gästerna tar med sig ris eller bubblor själv när dom ska på bröllop. Eller?!!

Svar på tråden Rispåsar när??