Inlägg från: lillfraggel1 |Visa alla inlägg
  • lillfraggel1

Zanzibar juli/augusti??

jag var på zanzibar i juli förra året. Det är ganska behagligt dvs inte så att man svettas direkt. Maten och stränderna var fantastiska men människorna var inte så kul så jag skulle nog inte åka dit på bröllopsresa.

• lillfraggel1

Människorna var inte bara obehagliga i stonetown utan även på flygplatsen och på stränderna. Man såg folk som var påtända överallt (även personal på lyxhotellen.)

• lillfraggel1

Vi bodde på Langi Langi. Stränderna var fantastiska men Thailand har lika fina stränder + god mat och MYCKET trevligare människor. Dessutom så är resorna dit billigare.
    Zanzibar är bra avkopling efter t ex 2 veckors safari. Vi var på Zanzibar i en vecka och det var fullt tillräckligt. Annars när jag varit på semester på paradisöar eller bara i Grekland så har jag inte velat åka hem efter två veckor änns.

Safari Kenya kan jag däremot varmt rekommendera men då kanske inte som bröllopsresa utan som en fantastisk semester.

• lillfraggel1

Självklart kan man åka på safari på bröllopsresa. Vi åkte med ett par som just var på bröllopsresa men det beror på vilken typ av bröllopsresa man vill ha. Jag vill i alla fall ha en romantisk resa där jag när jag vill kan vara ensam men min man och inte behöva gå upp tidigt varje morgon eller passa mattider. Vi älskar att resa och då inte charter i vanliga fall utan afrika, kina m.m men just bröllopsresan får gå till Thailand där människorna är trevliga, maten god, stränderna underbara och ingen stress. Det är ju på bröllopsresan man ska börja "skaffa" barn och sådant han man inte riktigt med när man var på 2 veckors resa i Kenya och 1 vecka på Zanzibar.

Svar på tråden Zanzibar juli/augusti??