Zanzibar juli/augusti??
JAg var på bröllopsresa til Kenya för 1 veckas safari och sen 2 veckor på Zanzibar.
Zanzibar var varmt och skönt under slutet av juli/aug. men det kom regnskurar ibland då det var regnperiod. dEtta gjorde att de bästa dykplatserna var stängda.
Att åka in till Stonetown var både väldigt dyrt och inte så mycket att "hänga i granen". Själva stonetown erbjöd inte så mycket, däremot måste jag säga att bortsett från "guiderna" som anföll oss på parkeringsplatsen så var stans folk helt ok. Vi kunde gå runt och kolla även i affärer utan att bli insläpade eller någon som försöker övertala oss att handla. Hsr varit i många länder där det inte är så, tex Thailand och Tunisien, Marocko, Egypten mm och där får man inte gå i fred vilket jag tycker är jätte jobbigt!
Resten av ön däremot - att stanna för att tanka var direkt obehagligt! VI lämnade inte resorten så mycket, dessutom ligger resorten så att man inte kan/vill/bör lämna dem själv. Att bada i havet gick bra men strandpromenader blev lätt "heey come look in my shop" och folk som ville få med oss till olika ställen.
Maten är bra, men den som serveras på resorten är europeisk/amerikansk...