Inlägg från: Vinnaren |Visa alla inlägg
  • Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • Vinnaren

Vi hade en ytterst liten budget och därför har vi sparat på allt. Gifter oss 2008-05-31.
    Gjort inbjudan själva.
    Gör maten själva.
    Köper alkohol i Tyskland.
    Håret fixar en kompis som är frisör = gratis.
    Smink fixar min syster = gratis.
    Lokal 600:-
    Ringar billiga som tusan. www.titanuimera.com

Det känns som om det inte kan bli billigare men nu spricker allt. Har varit sjuk på grund av allt skit med tanden och så så nu blir det mindre lön lagom till bröllopet också. Tack för att ni är så gulliga men jag orkar bara inte mer nu

• Vinnaren

Här sitter jag nu och jag kan säga att ALDRIG har jag varit med om något liknande.................
    Varje hårstrå på min kropp står upp när jag läser vad ni skriver, ståpäls. Detta trodde jag aldrig i hela mitt liv att jag skulle få uppleva.
    Jag är mållös!
    Det finns inga ord kvar och jag vill säga så mycket till er alla.
    Ni är ju helt fantastiska människor, jösses.
    Era ord ger mig enorm kraft och energi.
    Detta skall lösa sig!
    Vi har verkligen försökt snåla på allt som sagt och egentligen är det ju bara vissa utgifter kvar.
    Maten har jag delvis lagt ut på entreprenad, någon fixar bröd, mamma och pappa lax, min syster lite saker, sedan tänkte jag be några göra var sin paj. Vi hade från början funderingar på knytkalas men jag tänkte att jag skulle kunna fixa det.
    Nu skall det betalas 1700:- för musik Dj in a box som redan är beställd.
    Sedan kommer vin och övrig alkohol 2600:- och lokal 600:-, utöver det skall det handlas mat. Men det skal inte vara så väldigt raffinerat och borde gå att lösa. Denna månad blir det havregrynsgröt morgon, middag, kväll. Barnen äter i skolan/på dagis tack o lov. Får försöka få lite extra turer på jobbet.

Visst kan man strunta i alkohol, absolut! Men tjejer ni vet hur det är när man ser det hela framför sig.... tycker ändå att vi varit enormt minimala när det gäller att göra utsvävningar till detta bröllop och det känns inte som om man kan dra ner så mycket mer.

Jag vet inte hur jag skall kunna tacka er alla, att få detta stöd gör mig helt överväldigad skall ni veta, jag tackar er av hela mitt hjärta.
    MÅLLÖS!

Vi bor i Skåne vi har kyrkan bakom knuten och efter att ha läst det ni skriver så känns det som om jag ställer mig upp igen, borstar av mig smutsen och stegar framåt igen.

ALDRIG, ALDRIG har jag upplevt något liknande.

TACK alla fantastiska vännen!

• Vinnaren

TACK Thailand08
    TACK EvalinaK
    TACK flbride
    TACK stardusty
    TACK lilla bruden
    TACK pallesj
    TACK Dallas
    TACK othlucas
    TACK fiinen
    TACK slävik
    TACK bumblebee jonis
    TACK skottdagen 2008
    TACK Masha
    TACK matildaochniklas
    TACK Kireina
    TACK Canta
    TACK Mystyle
    TACK Cissit
    TACK Kärlek ger näring åt själen
    TACK Mrs Rose
    TACK Nalle Phu 40
    TACK Bröllopjuli 2008

• Vinnaren

Till råga på allt jävelskap så har pannan i huset gått sönder och brunnens vatten visat sig vara otjänligt så här sitter man nu i ett kallt hus med tre barn utan värme, utan varmvatten och utan dricksvatten.

Jag blir så trött....

• Vinnaren

Behövde bara få det ut mig också....

KRAM

• Vinnaren

TACK igen, det kommer bli bra det här, ni har verkligen fått mig att vända på allt detta och hittat lite kämparglöd igen.
    Hoppas jag kan vara till samma hjälp för er därute om ni behöver.
    Kram

• Vinnaren

Inatt har jag haft den mest bisarra dröm man kan tänka sig.
    Drömde att vi skulle gifta oss.
    Folk välde in från alla håll och kanter, satte sig ner vid borden innan vigseln. Jag och Pär hamnade långt ifrån varandra, jag hade klänning men var inte sminkad eller ordning-gjord. När alla satt sig såg vi att klockan var fem i ett och dvs bara 5 minuter kvar till vigseln. Jag hann inte sminka mig och håret var jättefult och vi var tvugna att gå till kyrkan.
    Inte no gmed att jag såg ofräsch ut så hade jag tjocka strumbyxor, fel skor och var jättesen. Väl i kyrkan skulle jag ju gåp in med min pappa men han kom inte heller. Pär skal ju inte få se mig innan så jag gick istället in med barnen och min mamma, väl inne i kyrkan kunde vi inte hitta Pär. Ja mina vänner denna drömmen skvallrar ju lite om vad som rör sig i mitt huvud, hur det blir när INGENTING blir som man tänkt sig.
    Ha en bra dag!

• Vinnaren

Vi gifter oss i Gårdstånga kyrka 2008-05-31 klockan 13:00.
    Ni är alla här mina hedersgäster!
    VÄLKOMNA!

• Vinnaren

NI är fantastiska.
    Varje hårstrå står upp igen.
    Vet inte hur jag skall kunna tacka er??
    Jag har svårt att be om hjälp men faktiskt skall jag denna gång tänka efter en gång extra och hör av mig om jag behöver tips och råd. Vilket jag kommer att behöva. Nu har det varit så mycket ett tag att jag inte orkat tänka på bröllopet som går av stapeln om 37 dagar!!!!
    Imorgon skall jag kolla mitt hjärta och om det går bra så börjar jag våga tänka litem er framåt. Är dock nervös som bara den att det också skall ställa till det......
    08:30 imorgon bär det av till City kliniken, håll tummarna!

Kan berätta att idag har dom varit och kopplat in kommunlat vatten till oss, vi har fått värme och dricksvatten!!!!!!!!
    NU VÄNDER DET VÄL ÄNDÅ!!!!

Tack mina fantastiska vänner!

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP