• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • Thailand 08

men vad jobbigt! kan ju inte mer än skicka en stor kram

• EvelinaK

Oj,förstår att du har det lite tufft nu!

Blåsljud på hjärtat, brukar inte vara så "farligt" när man upptäcker det som äldre, oftas kan man har haft det sedan barn utan att man märkt det!

När ska ni gifta er?? Kanske om ni super spara på massa så kanske ni kan få ihop pengarna?!

Ni kanske kan önskar er pengar i present så att ni kan betala allt. Sen kanske ni kan få hjälp av några när det gäller sysslorna, ex göra tårtor så kan ni får det i bröllopspresent!!

Ge inte upp hoppet!!

• f1bride

Antingen kan ni väl göra ett jättebilligt bröllop (ingen dyr mat osv) eller så kanske ni kan skjuta upp bröllopet lite?
    Vi har då ändrat datum och det gjorde inte så mycket. Ni behöver ju inte säga att ni inte har råd (om ni inte vill), utan säga att datumet inte passade helt enkelt.

Lycka till!!

• Dallas

OJ!! jag förstår verkligen att det känns jobbigt nu!! Massa motgångar på en gång.

Blåsljud på hjärtat är medfött, du har haft det utan att ha märkt av det, men bra att de kollar upp det nu. Min svåger har det, och han mår bra, det upptäcktes när han var i 20-årsåldern.

Skickar en stoooor kram till dig, och hoppas att allt löser sig!

• Vinnaren

Vi hade en ytterst liten budget och därför har vi sparat på allt. Gifter oss 2008-05-31.
    Gjort inbjudan själva.
    Gör maten själva.
    Köper alkohol i Tyskland.
    Håret fixar en kompis som är frisör = gratis.
    Smink fixar min syster = gratis.
    Lokal 600:-
    Ringar billiga som tusan. www.titanuimera.com

Det känns som om det inte kan bli billigare men nu spricker allt. Har varit sjuk på grund av allt skit med tanden och så så nu blir det mindre lön lagom till bröllopet också. Tack för att ni är så gulliga men jag orkar bara inte mer nu

• Stardusty

Vilken panik!! Så snart inpå ert bröllop också... Allt är ju självklart bokat och klart, men finns det ändå nånting ni kan ändra på? Spriten som ni inte har köpt kanske ni han ta betalt för till självkostnadspris om ni inte redan tänkt göra det? Och på önskelistan enbart önska er pengar i form av resebidrag typ?

Stor kram din stackare!!

• Thailand 08

Då har ni köpt allt utom mat och dricka?

• lillabruden

får man förslå en källarrensning och sälja på blocket...? Annonsen kostar bara 20kr =) 'En mans skräp är en annans skatt!'

• pallesj

Fy vad jobbigt, ja att denna jä...a ekonomin ska ställa till det så Vi har 2 månader på oss att få ihop ca 19000 och har 3600 sparat hmmmm vet inte hur men vi ger inte upp, har oxå fått massa roliga räkningar som vi inte har råd med.

Är det bara vin sprit och öl som ni har kvar då?? Behöver ju inte bli så mycket, Ha en bar där gästerna får betala själva för sina drinkar så får ni ju in det igen,

Hoppas det ordnar sig för er, Stor kram på dig.

• rosarosen1

usch, sånt här är så himla jobbigt. har oxå fått en massa räkningar denna månaden...avstämningsfaktura på elen som vi absoult inte räknat med och den är enorm. O bilen måste servas,...suck, det blir inget sparande till bröllopet denna månaden heller..nu gifter vi oss inte förrän nästa år, men det förstör med såna räkningar, för om man räknar framåt så får man liksom panik, att man inte ska hinna spara.
    Hoppas att det ordnar sig för er, kramar på er.

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP