• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • f1bride

Man kan delbetala tandläkaren (så till vida att det är folktandvården iaf), det vet jag för mamma gjorde storbesök där förra året och det kostade över 10 000..! Och det betalar man ju inte lätt på en gång!!

Se, allt kommer att ordna sig

• pallesj

Klart allt kommer ordna sig, ni kommer att gifta er på utsatt dag o tid, ge bara inte upp.

• Kireina

Det där med att delbetala räkningar är ganska vanligt. MAn tänker inte alltid på att det går. Ofta kan man även skjuta upp sista betalningsdatumet, så länge man ringer och pratar med dem personligen. Förklarar läget och så.

Hoppas allt löser sig för er.

Kan ni inte hoppa över alkoholen annars helt enkelt? Är det nödvändigt?

• matildaochniklas

Har ni bokat hotell till natten? Isåfall kanske ni kan hoppa över det och göra det mysigt hemma istället.

• Canta

Har inte läst allt men hörde en smart sak av en av våra praktikanters handledare från ????
    Hon hade varit på ett knytbröllop....Alla skulle ta me sig en rätt....hon hade fått en efterrätt att göra.
    Och man kan ju ta me sig vad man själv ska dricka.
    Sen va där en singelkille som inte kunde laga mat ;) Han brände cd skivor....

Det viktigaste är väl att man samlas och och ha trevligt och ni får gifta en....

Jag önskar er all lycka.....

• MyStyle

Vet precis hur du känner dig. Har oxå fått en massa oväntade megaräkningar. Har tre månader på oss att få ihop 23000... suck.

Jag har oxå blåsljud på mitt hjärta, upptäcktes precis innan min förlossning, men de sa att det är ingen fara. Men det är bra att de kollar det.

Jag hjälper dig gärna om jag kan... Bor du i skåne kan jag göra manikyr på dig gratis! (Är utbildad)
    Seriöst, säg vad som inte är färdigt så kan vi nog lösa det tillsammans.

• bumblebee jonis

Kul! Nu är vi ett litet gäng som är villiga att hjälpa till och att ge tips och idéer

Allt vi behöver nu är TS svar när hon tittar in nästa gång på vad hon/de har kvar att gör/inhandla.

• Cissit

Åh, fy vad jobbigt! Jag förstår att det måste kännas jättetufft! Men jag tycker inte du ska ge upp! Det är klart ni ska bli gifta. Jag hjälper också gärna till om det är något jag kan göra (bor i stockholm). Och som de andra säger, det finns mkt man kan göra, ha knytkalas, be familjen om hjälp, ha bar till självkostnadspris (eller ett nyktert bröllop, eller att folk får ta med sig sprit själva). Såg i någon annan tråd att de hade haft tårtbuffé, ett antal gäster blev utvalda att få ta med varsin tårta och det hade blivit jättelyckat!

Starta en insamling.. "rädda vårt bröllop" vetja. Jag skänker gärna en liten slant ;)

• Kärlek ger näring åt själen

Same here Allt för att ni ska kunna gifta er Aldrig kul när det blir stora räkningar

Jag förstår inte varför det nästan alltid är så att de stora räkningarna kommer när man håller på att spara

Cissit skrev 2008-04-22 16:32:14 följande:
    Starta en insamling.. "rädda vårt bröllop" vetja. Jag skänker gärna en liten slant ;)
  • MrsRose

Jag skänker gärna oxå.
    Hoppas allt ordnar sig.
    Skickar en kram

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP