• jizz

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Blir tårögd, så härligt att se att folk bryr sig!

Bor i småland, vid skånegränsen och hjälper gärna till!
    Har kontakter inom florist och musik. Hojta om det är något su saknar!

• jizz

ts, kan du inte redogöra lite hur ert upplägg ser ut?
    antal gäster, mat, dekorationer, vad som måste fixas osv.
    Då kanske det är lättare att hjälpa...

• jizz

Hur har du det med smycken/något blått/underkjol?
    Har barnen och din M2b allt dom behöver? Barnvakt?

Då vi också har en liten budget har jag satsat på nejlikor. Tåliga och inte dyra. Får min bukett för under 500:-
    Annars så kan man ju hoppas på liljekonvaljer då. Bara att plocka själv och lämna in till florist för bindning.
    Tror att just dom blommorna är svåra att fixa snyggt själv.
    Har du lust att göra själv är ett tips att gå in på gamman.se
    eller sök bland trådarna här! Finns många bra tips.
    Kan förresten länka till en tråd.

När det gäller dukning.
    Vita dukar, löpare (ikea har snygga gardinlängder på 3 metersrulle för 19 kr som finns i snygg ceris och vårgrön färg)
    Försök hitta billiga blockljus och knyt ett litet band runt dom.
    Några vaser kanske finns i lokalen som man kan låna? Om inte kan man kanske hitta billigt någonstans. Kanske någon härinne ha låna ut?
    Annars finns ju murgröna eller plocka från naturen.
    Ballonger kan ju annars vara en bra utfyllnad och färgklick!
    Kolla in ballonger.nu

Ska hämta länken om blommorna!

• jizz

Va härligt med ett bra beked hos doktorn!
    Ta vara på energin och gör så mycket du bara kan!

Precis som många andra har jag något blått som stumpeband.
    Mitt kan du absolut få låna! Tror det är storlek L.
    Smycken har jag också som du kan få låna.
    Lite allt möjligt. Inboxa mig om du vill.

Precis som du säger, nytt gammalt, lånat & blått.

• jizz

Har du ring förreste Kanske en dum fråga men tänkte vara på säkra sidan!

• jizz

Vinnaren: tror du gör helt rätt att kolla ellos! Dom har fina sommarkläder! Vita linnebyxor och skjortor m.m...
    Kolla tradera annars.

Vilka storlekar har dom?

• jizz
    Vinnaren skrev 2008-04-27 20:47:33 följande:
    åååååå.... Skrev ett långt inlägg som försvann.Har varit runt och letat barnkläde rmen hittar inget alls. Jag skulle vilja har linnebyxor och linneväst till killarna, en 9-åring och en 15 månaders, finns inget på Ellos, H&M, La redoute eller Lindex. Inte helle i alla andra affärer som jag letat i idag.Skall imrogon upp till Göteborg för begravning, mycket ledsamt och jobbigt...Mamma och min lillasyster är dock shoppinggalna och är bekväma inne i samtliga barnboutiqer i Gbg, så det är kanske till att "utnyttja" deras välvilja att hjälpa till att hitta kläder?Noah har 146 och lille Imre kommer nog vara en 86:a lagom till bröllopet. Vill helst inte att som skall ha jeans även om det finns väldigt fina sådana.
    JAg är själv på jakt efter liknande kläder i storlek 86 och 98, säger till om jag hittar.
    Kanske kan googla lite

Hoppas ni får en fin stund idag på begravningen och kan dela många kära minnen, kramar till dig och din familj
  • jizz

Jag kom på att dom hade linnekläder på www.minimundus.se
    Få in på barn/babykläder och tryck vidare till lin/dopkläder.Där finns skjorta och hängsleskjorts i kort och lång modell. Dock inte i storlek 146.

• jizz

vinnaren, idag hittade jag kläder till min söner.
    En vit "emilskjorta" med uppvikningsbar ärm som man kan fästa med en knapp. EXIT heter märket. Finns från 92 och upp.
    Byxor i beiga linnebyxor som visseligen bara går upp till 98 från name it, fast jag såg att det fanns andra EXIT byxor i vit linne för större pojkar.
    Du kanske har en återförsäljare i närheten?

• jizz

Vinnaren: Usch då! Kramar till din vän och syster, och dig givetvis!
    Det finns kanske någon annan som kan hjälpa dig med maten?
    Kolla runt med kompisar eller familj på en gång och berätta hur läget ser ut. Dom ställer nog gärna upp.

Har du någona annan tärna? Kanske du bör nämna vad som hänt för denne i så fall. Hon kanske kan ta på sig lite extra ansvar.

• jizz

Vinnaren:

Självklart vill man ha någon slags hippa. Berätta för din andra tärna att ni inte behöver göra så stor grej av det så att inte hon känner sig tvungen att fixa en heldag med event efter event.
    Om ni inte blir många kan man ju ta det lugn och gå ut och äta samt kanske fixa naglarna eller få en massage. Det kan ju bli hur trevlig som helst!

Sådan väv finns att köpa hos trädgårdsh. för en billig peng.
    Har för mig jag hittade 25 kvm för ca 60-80 kronor. Inte säker.
    Sen finns ju en annan slags väv på rulle som man kan ha till bordslöpare. Finns i alla olika slags färger och blir väldigt snyggt. Vet dock inte pris.

Tårta behöver du nog inte vara rädd för att inte få.
    Säg att du vill ha en tårta för si och så många till ett maxpris på __ kronor. Berätta att det ska vara bröllopstårta så får man väl hoppas att dom har servicekänslan nog att ge er den tårta ni vill ha och har råd med.

Blommor har jag ingen koll på direkt, men min vän är florist. Jag kan höra med henne vilka lila blommor som finns då och hon kanske till och med skulle kunna göra en fin enkel bukett åt dig. Annars kan du kolla med din lokala blomsterhandel som säker kan hjälpa dig. Säg bara ett maxpris så kan dom säkert fixa en fin bukett.

Du skulle fixa maten själv va? Skriv upp allt som ska ordnas och vilka som sen ska ställa fram det osv.
    För att inte glömma något när man väl står med förberedelserna så ha en lista att gå efter.
    Glöm inte garnering. Lätt hänt.

Smink är dyrt. Behöver du mycket nytt kan det kanske löna sig att kolla vad en sminkös tar. Själv betalar jag 600 kr och då ingår provsminkning. Jag använder sällan smink till vardags och skulle behövt köpa många olika saker om jag skulle gjort det själv.

Om du inte vill göra vid naglarna hos proffs så går det absolut att göra dom fina själv. Utan att det kostar sjkortan.
    Du behöver ju inte skaffa franks marikyr utan rena fina naglar räcker gott och väl.
    Börja en vecka innan med att rengöra och lägg genomskinligt nagellack. Gör rent dom varje kväll och mjuka upp nagelband och smörj in händerna ordentligt. Och om du nu skulle göra maten, glöm inte plasthandskar.
    På bröllopsdagen kan man sen enkelt göra rent och lägga förnya nagellacket.

• jizz

Ja det är också en slags väv, fast i olika färger som finns på rulle.
    Ganska genomskinlig och trådig Äh, svårt att förklara!
    Dom kanske förstår i affären.
    Ska kolla upp olika namn på blommorna.
    Vet förresten att det finns en del florister här på BT, kolla under kategorin blommor. Dom kanske kan hjälpa dig fortare!

• jizz

Kan man ha mer otur? Många kramar och tankar till dig och din familj.

Skönt att höra att bröllopset trots detta blir av. Tråkiga saker händer ju, det är bara att inse. Vi får hoppas att ni kommer va otursfria flera år framöver.

En sak i taget kanske är ett bra motto nu?

• jizz

Vi håller tummarna för att du har rätt denna gången vinnaren!
    Vi hoppas verkligen för er skull!

Vilken prisskillnad förresten, helt sanslöst ju!

• jizz

VILKEN LYCKAD DAG!

Väntar spännt på bilder

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP