Vi får skita i allt.....HJÄLP
Vinnaren
Först och främst måste du börja tänka mer positivt. Att ha en negativ syn gör att saker som verkar svåra blir tusen gånger värre.
Två av dina tre tärnor ha privata problem och kan inte fixa. var glad för att du har en tredje!
Tänk på grundtanken! varför har du alla dom här "måstena"?, jo -för att du ska gifta dig!!! det är ingen vanlig tisdag du planerar! Var glad för att du ska gifta dig, och försök byta ut ordet måste mot vill. Vill du delegera maten? Gör det då. Vill du köpa kläder till dina barn? Gör det då. Vill du vänta på skorna eller inte. Jaså, inte . Gör inte det då, gå tredan nu ut och köpr ett par andra så har du det löst. Det vimmlar av snygga vita skor såhär i studentider, kolla in din sko!
Du måste organisera dig. Skriv ner allt som behöver, som du VILL fixa, på en lista. Dela upp det så här:
* Förberedelser
Vad behöver bokas nu?
- Har du pratat med floristen?
- Har du pratat med Prästen?
- Underkläder
- Transport
* Vigsel
- klänning
- m2b kläder
- barnens kläder
- Ringar - best men har dom
- Vigselprogram - kan delegeras eller fixas av kyrkan
- dekorera kyrkan? - kan delegeras till mammor
- best mens kläder
- blombukett - m2b hämtar upp den
- in och utgångslåt - fråga prästen eller lyssna på kyrkomusik.se
*Fest
- bordsplaceringen
- vill du ha favors?
- festprogram - kan delegeras till toastmastern
- dekoration - kan delegeras till mammor eller ev. tärnorna.
- mat - delegeras
- musik- ordnar ni själv så kan det delegeras till best men.
Etc etc. bara att fylla på. sen delar du in det i prioriteringsområden. Saker som ska bokas fixas först, med saker som ska köpas så bestämmer du 1 dag då du går ut med en lista på skaer du SKA ha med dig hem efterråt. Folk som ska ringas bestämmer du 1 dag då du ringer alla tills du fått de svar du vill ha. Saker som ska delegeras lika dant.
du har haft det hemskt körigt, i en tid som borde vara rolig och full av glädje inför att planera bröllop. Det är himla lätt att falla ner i neg tänkande och inte längre se vad som är roligt för alla måsten.
Försök att prioritera. Fokusera på det som du och din man VILL ha, inte vad ni borde ha. Delegera allt som kan delegeras och bestäm med din man att ni ska ha en bröllopsdejt då ni ska gå igenom allt- hur långt ni kommit och vad ni ska göra nästa steg.
När det blir mer överskådligt kommer du säkert att hitta tillbaka till det roliga!
Stor kram på dig!