• Aleta

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Jen82
    Ringar kan man också hitta på pantauktioner t ex www.kaplans.se/kaplans/
    Gå till en pantbank i din stad och kolla om de har något.

Blommorna kommer jag att plocka i mammas trädgård.
    Min systerdotter ska sätta upp mitt hår och jag sminkar mig själv.

Vi ska ha tårtbuffé med olika tårtor. Jag kommer att be mina systrar (som redan har erbjudit sig) att baka och kanske några till.
    Maten lagar vi själva.

Fotograf ska vi inte heller ha, vi kommer att be gästerna fotografera och sedan maila oss bilder eller bränna på CD. En eller ett par av gästerna ska få ta kort när vi poserar så att man får lite fina tackkort.

Underkläder får bli något gammalt för min del
    Smycken kan bli något lånat.

Festlokal är värre. kolla på samlingslokaler. Där jag bor finns en lokal för de som bor runtomkring som kostar 500:- att hyra.

Lycka till!

• Aleta

Jag med, härligt att det känns bra igen!

• Aleta

Vad härligt och vad kul med boken och att du inte fattade först. Precis så ska det vara ju!

• Aleta

Ofta blir det tyvärr lite bortfall i sista stund, trist, men ni är ju där! Då måste det bli toppen!

• Aleta

Om det är något stort, så ta kostnadsförslag från flera verkstäder. Jag sparade flera tusenlappar på att göra det.

• Aleta

Det är skönt att du har humor!
    Allting kommer att bli toppen. Du kanske skulle ha någon signaturmelodi. "Mot alla vindar" eller något sån't

Min m2b ska få plocka min bukett i mammas trädgård (med lite vägledning).
    Finns det inte pioner nu? De är ju supersnygga

• Aleta

Vad kan man säga, ingenting som gör det bättre i alla fall, men jag kan dela med mig av en egen erfarenhet.

Jag har varit gift en gång tidigare och den gången dog min dåvarande makes mamma strax före bröllopet. Hon hade just en hjärntumör. Det blev alltså begravning helgen innan bröllopet som genomfördes ändå. Vissa släktingar var upprörda, framförallt dåvarandes mormor och de ville först inte komma. Men eftersom det var mammans vilja att vi inte skulle ställa in (hon visste ju att hon snart skulle dö, men hade ju hoppats på att få vara med) så genomförde vi det och övertalade alla att komma ändå. Trots allt detta så blev det en underbar dag och även hans mormor sa att det kändes rätt när de talades vid senare på kvällen.
    Din morfar vill säkert inte lägga sordin på din dag och han unnar dig all lycka. Han är förstås nedbruten av sorg och det gör ju det hela värre. Kan du fortfarande prata med honom, så gör det. Om dina känslor för honom och inför bröllopet. Prata även med din mamma.
    Kram, jag tänker på dig.

• Aleta

Grattis! Vad glad jag är att du fick en så fin dag.

Vidalila och Dolliver - ni är fantastiska! Det är människor som ni som gör världen till en bättre plats.

• Aleta

Grattis igen Vinnaren, nu har jag läst er dag, det blev verkligen toppen! Tack för att vi har fått vara med.
    Vidalila: Vilken rolig beskrivning du har skrivit, du och Dolliver är för härliga!
    Var det Fröken Larsson som gjorde de fina placeringskorten?
    Var tårtorna goda?

• Aleta

Mmmmm tårta!
    Det var annecy00 som gjorde dem, eller hur?

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP