Inlägg från: Vinnaren |Visa alla inlägg
  • Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Tack tack och åter tack!

Jag berättar gärna om vårt upplägg:

Har funderat på att sova borta natten till bröllopet eftersom vi är trötta 3-barns föräldrar och det skulle ju vara kul att vara utvilad för en gångs skull.
    Sedan på själva bröllopsdagen skall jag åka till en kompis och dit kommer min lillasyster (står för smink), en vän från göteborg (frisör) och mina tärnor. Vi skall göra oss i ordning tillsammans.
    Jag har underkläder, klänning, slöja och skor. (det är väl det hela?)
    Sedan åker jag med mina vänner till kyrkan där alla är på plats innan mig. Har en kompis som sjunger i kyrkan. Därefter skall min pappa fota lite och vi hoppas att kunna få lite bra kort då. Alla andra går nu i förväg till festlokalen som ligger 400 m bort. Jag och min man (!) skall då bara andas lite tillsammans har vi tänkt, dela en öl och njuta av stunden medan de andra gå i förväg och minglar lite i trädgården till lokalen. Där tänkte vi det skulle vara tipsrunda så alla slappnar av och stämningen blir trevlig.
    Lokalen är väl egentligen mitt problem. den är ganska liten (50 personer), den är lite i 80-tals anda med fula gardiner och tråkiga bord och stolar. Min tanke var från början att jag ville fixa och fräscha upp den lite. Någon fin dukning i vår-tema, ljusa färger och andra gardiner.
    Vi skall sedan ha en välkomst-skål i trädgården (hoppas som alla andra på fint väder) sedan blir det buffé där inne. har tänkt att alla får ta plats och sedan gå opch ta egen mat (för att spara in på personal och pengar) Maten skall jag göra själv, har delegerat ut en del till vänner (tro det eller ej).
    Har tänkt på maten och tror det skall gå och fixa. Vi har beställt DJ in a box redan så den skall förhoppningsvis vara på plats. det blir som sagt buffé, tårta har jag inte hunnit tänka på ännu men har tänkt tårta och kaffe efter maten och sedan fest!!!

Vad har jag missat?

Jag känner att jag verkligen inte kan detta och har egentligen ingen koll alls, har jag missat något? Synpunkter på hur planen ser ut?

Lokalen är väl mitt bekymmer och jag tar gärna emot tips på hur man enkelt kan fixa en fin dukning.
    Blommor!!
    Det skall ju också fixas. Har tänkt göra minegen bukett, kan väl inte vara så svårt?
    Tips på det tas gärna emot också.

Ja det var väl det hela!!

Nu skall jag ta min först varma dusch på länge......

Tack för att ni finns med mig på denna resa!

• Vinnaren

Hejsan min vänner!
    Har har ni en lättad kvinna som kommit från doktorn för en stund sedan!
    Jag har ett litet läckage på min en aklaff men inget som man alls gör något åt eller som är ovanligt heller för den delen!!

Jag är så glad och jag är så full av energi!!
    Nu blir det till att planera järnet för bröllopet som ju faktiskt äger rum om vara 36 dagar!! TJOHO!!!

Vart skall jag börja?
    Jo tack för alla dukningstips och dekorationstips. Skall sticka till IKEA i helgen och köpa vaser, och en massa tyg och ljus.
    Gillar ideén med ljusslinga.
    TOPPEN!

Sedan har jag varken smycken, något blått eller underkjol.....
    Jag skulle vilja har några fina örhängen och matchande halsband.
    Vad skall vara blått?

Vad säger man; något gammalt, nytt, lånat och blått? Är det så?

Nu måste jag jobba lite, jag hör av mig ikväll igen och som sagt ni är fantastiska, aldrig har jag varit med om ngt liknande!

Kram

• Vinnaren

Hejsan!

Är nu så trött, har jobbat 5 dagar i rad och allt som hänt har tagit musten ur mig.
    Skall upp imorgon och jobba dag 6, sedan är det ledigt och upp till Göteborg på begravning.
    Ring har jag (tror jag) har beställt den och en avi har kommit så jag kan hämta den. Hoppas nu för allt i världen att den passar........

Gillar absolut ljusslingorna, sådana får det bli när vi ändå skall till IKEA, det verkar ju vara där händer.

Mannen har kläder och mellantjejen, men inte pojkarna...
    Vill inte trycka ner dem i kostymer men gärna fina kläder, vad?
    Förslag?

HERREGUD det är bara 36 dagar kvar!!!!!!!!!

• Vinnaren

Ja dessa människor som finns in denna tråd är underbara!
    Helt fantastiska!
    Ni kommer alla ha en alldeles egen plats hos mig på mitt bröllop, önskar att ni kunde vara där allihopa!

• Vinnaren

Hejsan Gekas: ja vad kan jag säga, dessa tjejer här har gett mig all min energi tillbaka och jag hopaps att det smittar av sig!
    Allt skit som händer får man se förbi i den mån det går och som sagt här har du ett gäng med fantasktiska människor som står för allt det goda och vänliga som finns. Dom har fått mig att orka vidare och se framåt, jag kommer att gifta mig på utsatt datum och det skall du se att du också kommer att göra. Den 1:e augusti är jag fru och har jag då något som du behöver så säg till, kan jag göra något för dig så måste du höra av dig!! Jag blir smittad av den generositet som finns här och något jag lärt mig är att givmildheten är stor när det väl gäller.

Jag skall kolla barnens kläder på ellos till att börja med.
    Dom brukar ha fina saker där.

Ha det bra allihopa!

• Vinnaren

åååååå.... Skrev ett långt inlägg som försvann.
    Har varit runt och letat barnkläde rmen hittar inget alls.
    Jag skulle vilja har linnebyxor och linneväst till killarna, en 9-åring och en 15 månaders, finns inget på Ellos, H&M, La redoute eller Lindex. Inte helle i alla andra affärer som jag letat i idag.
    Skall imrogon upp till Göteborg för begravning, mycket ledsamt och jobbigt...
    Mamma och min lillasyster är dock shoppinggalna och är bekväma inne i samtliga barnboutiqer i Gbg, så det är kanske till att "utnyttja" deras välvilja att hjälpa till att hitta kläder?
    Noah har 146 och lille Imre kommer nog vara en 86:a lagom till bröllopet. Vill helst inte att som skall ha jeans även om det finns väldigt fina sådana.

• Vinnaren

åååååå.... Skrev ett långt inlägg som försvann.
    Har varit runt och letat barnkläde rmen hittar inget alls.
    Jag skulle vilja har linnebyxor och linneväst till killarna, en 9-åring och en 15 månaders, finns inget på Ellos, H&M, La redoute eller Lindex. Inte helle i alla andra affärer som jag letat i idag.
    Skall imrogon upp till Göteborg för begravning, mycket ledsamt och jobbigt...
    Mamma och min lillasyster är dock shoppinggalna och är bekväma inne i samtliga barnboutiqer i Gbg, så det är kanske till att "utnyttja" deras välvilja att hjälpa till att hitta kläder?
    Noah har 146 och lille Imre kommer nog vara en 86:a lagom till bröllopet. Vill helst inte att som skall ha jeans även om det finns väldigt fina sådana.

• Vinnaren

ojoj så konstigt det blev.
    Nu upp i Gbg skall min lilla frisör kolla håret och vi skall snacka lite frisyrer, det skall bli så roligt!! Kan ibland inte riktigt fatta att det snart är dags.
    Jag är så lycklig!!
    Ha det bra mina vänner!

Kram

• Vinnaren

Tillbaka efter en väldigt fin begravning av min älskade mormor i Göteborg.
    Nu sa alla att nästa gång vi ses är det under lite roligare omständligheter - det är på vårt bröllop!!!
    Jösses 31 dagar kvar.......
    Nu verkar det som om min morbror och hans fru kanske inte kommer eftersom hon blivit sjuk....
    Min andra morbror kanske kommer men nu har jag kanske satt mig i en liten konstig situation?? HJÄLP mig!
    Min andra morbror och hans fru har tre barn (mina kusiner)och dom är 19, 16 och den minste är 9 år. Dom kan inte komma utan "barnen" och då sa jag att dom såklart var välkomna allihopa! ojojoj....
    Har bett att man inte skall ta med sina barn och så säger jag ja till vissa, mycket dumt men jag känner samtidigt att dom är stora och anldeningen till att jag sa nej till barn var för att jag ville undkomma alla barn som irrar runt och behöver vuxnas uppmärksamhet hela tiden, dessutom tycker många vuxna att det är skönt att få vara barnfria.
    Tror ni nu att jag gjort något dum?
    Samtidigt tänker jag att det ju faktiskt är MITT bröllop och då får väl jag bestämma??
    Det kommer finnas med 3 eller 4 spädisar och några tonåringar gör väl inget då???

Vill väl mest lätta mitt lite dåliga samvete.
    Har fortfarande inte hittat kläder till sönerna.
    Mina skor är dessutom försenade.... Hmmmm

Lillabrun; jag tycker att det låter väldigt knäppt av hans familj att bete sig som dom gör. Dom borde dela denna glädje med er tycker jag men jag vet också att vissa har svårt för det.....
    Jag hoppas att det i vilket fall blir ett fantastiskt bröllop och att det blir precis som ni önskat er. När gifter ni er?

FYLL PÅ LISTAN!
    När gifter alla ni er?

Vinnare 2008-05-31

Kram alla mina fantastiska vänner.

• Vinnaren

EXIT - toppen det finns ju flera butiker som säljer det här, skall kolla i helgen.
    TACK!
    Och tack asaonthehill för omtanken!

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP