Vi får skita i allt.....HJÄLP
Tack tack och åter tack!
Jag berättar gärna om vårt upplägg:
Har funderat på att sova borta natten till bröllopet eftersom vi är trötta 3-barns föräldrar och det skulle ju vara kul att vara utvilad för en gångs skull.
Sedan på själva bröllopsdagen skall jag åka till en kompis och dit kommer min lillasyster (står för smink), en vän från göteborg (frisör) och mina tärnor. Vi skall göra oss i ordning tillsammans.
Jag har underkläder, klänning, slöja och skor. (det är väl det hela?)
Sedan åker jag med mina vänner till kyrkan där alla är på plats innan mig. Har en kompis som sjunger i kyrkan. Därefter skall min pappa fota lite och vi hoppas att kunna få lite bra kort då. Alla andra går nu i förväg till festlokalen som ligger 400 m bort. Jag och min man (!) skall då bara andas lite tillsammans har vi tänkt, dela en öl och njuta av stunden medan de andra gå i förväg och minglar lite i trädgården till lokalen. Där tänkte vi det skulle vara tipsrunda så alla slappnar av och stämningen blir trevlig.
Lokalen är väl egentligen mitt problem. den är ganska liten (50 personer), den är lite i 80-tals anda med fula gardiner och tråkiga bord och stolar. Min tanke var från början att jag ville fixa och fräscha upp den lite. Någon fin dukning i vår-tema, ljusa färger och andra gardiner.
Vi skall sedan ha en välkomst-skål i trädgården (hoppas som alla andra på fint väder) sedan blir det buffé där inne. har tänkt att alla får ta plats och sedan gå opch ta egen mat (för att spara in på personal och pengar) Maten skall jag göra själv, har delegerat ut en del till vänner (tro det eller ej).
Har tänkt på maten och tror det skall gå och fixa. Vi har beställt DJ in a box redan så den skall förhoppningsvis vara på plats. det blir som sagt buffé, tårta har jag inte hunnit tänka på ännu men har tänkt tårta och kaffe efter maten och sedan fest!!!
Vad har jag missat?
Jag känner att jag verkligen inte kan detta och har egentligen ingen koll alls, har jag missat något? Synpunkter på hur planen ser ut?
Lokalen är väl mitt bekymmer och jag tar gärna emot tips på hur man enkelt kan fixa en fin dukning.
Blommor!!
Det skall ju också fixas. Har tänkt göra minegen bukett, kan väl inte vara så svårt?
Tips på det tas gärna emot också.
Ja det var väl det hela!!
Nu skall jag ta min först varma dusch på länge......
Tack för att ni finns med mig på denna resa!