Inlägg från: Fröken Larsson |Visa alla inlägg
  • Fröken Larsson

Annorlunda förlovning... Sagan om Ringen tankar....

Jag tycker det låter fint och romantiskt! Har sett billiga Arwen-halsband på Tradera fast vet inte hur kvalitén är.

Vad tror du att din flickvän vill ha helst? Tycker hon att det är helt ok med ett halsband eller skulle det kännas konstigt? Jag själv skulle nog tycka att det kändes mer "på riktigt" med en ring...fast det är ju hur jag funkar förstås! Och din idé är som sagt jättefin, tänk om alla pojkvänner tänkte till så mycket!

• Fröken Larsson

Oj, jättebilliga. Är kostnaden per par alltså?
    Intressant länk det där, hittade en hamrad silverring med cubic zirconia-sten som ser ut EXAKT som min vitguldsring med diamant - men för 423 kr i stället för 4500 kr. :-O

• Fröken Larsson

Bra att du mailade. Nja, jag ville ju ha "the real stuff" i just vitguld och med diamant, var bara kul att se en sån direkt kopia.

• Fröken Larsson
    daniel2008 skrev 2008-04-27 01:11:06 följande:
    Jahaja.... pratade nyss men henne lite allmänt om frieri och sånt och tydligen så var hon lite mer traditionstrogen än jag väntat mig. Kommer jag utan ringar så blir hon då definitivt besviken...Kom ju som ett litet bakslag, ringar lär jag ju fixa iaf och 825 för båda två är ju helt klart ett överkomligt pris. Hur det blir med halsbandet och den andra ringen får jag se, blir nog tyvärr för dyrt med det + ringarna :( Skulle vara roligt att göra det lite annorlunda men man får väl anpassa sig och göra det "vanligt" :(
    Köp halsbandet i morgongåva till henne? Och kanske ringen till dig själv? Det är en sån fin idé och det vore trist att helt förhala den tycker jag.
  • Fröken Larsson

Thailand 08 skrev 2008-04-27 11:29:34 följande:

Vilkrn häftig sida!
    Jag vill genast ha nästan allting därifrån.. *filmfreak*
  • Fröken Larsson
    daniel2008 skrev 2008-04-27 21:55:25 följande:
    Hmm... Har kollat runt lite på nätet och hittat lite billigare varianter av smyckena. Funderar på att köpa dem lite billigare varianterna även om dem kanske har lite sämre kvalitet. För då får jag råd med "riktiga" förlovnings ringar också plus att jag håller budgeten och kan fortfarande köra på min ide :)Det viktigaste är ju faktiskt vår kärlek, inte kvaliteten på några smycken :) Det är tanken som räknas som man brukar säga ;)
    Ja det låter väl bra, så kan du göra båda grejerna. Och visst är kärleken viktigast. :) Jag hoppas bara att din blivande fästmö resonerar likadant, att hon förstår dina bakomliggande tankar med både ring och halsband och inte bryr sig så mycket om kvaliteten på det hon får?

(Det var inte meningen att låta snorkig tidigare i den här tråden förresten, jag förstår om det såg illa ut i dina ögon att jag ratade en ring för 450 spänn som såg precis likadan ut som min egen för 4500 eftersom min egen har diamant och är i vitguld. Jag tar inte lätt på såna stora summor och är student som får vända på slantarna jag med - men mina föräldrar sålde mina mor- och farföräldrars gamla vigselringar som de hade sparat (de är döda sen länge) och gav mig pengarna med tanken att mina mor- och farföräldrars ringar nu symboliskt finns i min ring. Då ville jag ju inte köpa en billig ring utan ha en hållbar i guld som liknade mina äldre släktingars.)
  • Fröken Larsson
    daniel2008 skrev 2008-05-01 14:17:24 följande:
    Nu har jag och min flickvän bestämt oss att vi ska förlova oss till sommaren :) Vi har också bestämt vad det ska stå i ringarna. Dock så vet hon inte när och hur i sommar, det är upp till lilla mig ;)
    Wiiii, grattis!
Svar på tråden Annorlunda förlovning... Sagan om Ringen tankar....