daniel2008 skrev 2008-04-27 21:55:25 följande:
Hmm... Har kollat runt lite på nätet och hittat lite billigare varianter av smyckena. Funderar på att köpa dem lite billigare varianterna även om dem kanske har lite sämre kvalitet. För då får jag råd med "riktiga" förlovnings ringar också plus att jag håller budgeten och kan fortfarande köra på min ide :)Det viktigaste är ju faktiskt vår kärlek, inte kvaliteten på några smycken :) Det är tanken som räknas som man brukar säga ;)
Ja det låter väl bra, så kan du göra båda grejerna. Och visst är kärleken viktigast. :) Jag hoppas bara att din blivande fästmö resonerar likadant, att hon förstår dina bakomliggande tankar med både ring och halsband och inte bryr sig så mycket om kvaliteten på det hon får?
(Det var inte meningen att låta snorkig tidigare i den här tråden förresten, jag förstår om det såg illa ut i dina ögon att jag ratade en ring för 450 spänn som såg precis likadan ut som min egen för 4500 eftersom min egen har diamant och är i vitguld. Jag tar inte lätt på såna stora summor och är student som får vända på slantarna jag med - men mina föräldrar sålde mina mor- och farföräldrars gamla vigselringar som de hade sparat (de är döda sen länge) och gav mig pengarna med tanken att mina mor- och farföräldrars ringar nu symboliskt finns i min ring. Då ville jag ju inte köpa en billig ring utan ha en hållbar i guld som liknade mina äldre släktingars.)