Så besviken
Måste bara få skriva av mig ...
Jag är sååååå himla ledsen och besviken .... att min m2b har j-ligt taskig koll på ekonomi har jag kännt till ett tag och därför tjatat på honom att han måste tänka på den hela tiden. Detta har skett löpande (minst en gång/vecka) i 2 års tid! Trots detta visar det sig nu att han återigen fått kreditskulder i 15.000 kr-klassen - trots att jag gått in flera gånger tidigare och hjälpt honom bli av med kreditskulderna!
Detta säger han först då jag frågar hur mycket han kan lägga undan till bröllopet (jag har redan lagt undan pengar under längre tid). Jag blir så himla arg, ledsen och besviken! Är rädd för att vi inte kommer ha råd med bröllopet. Eller att jag får ett bröllop jag inte vill ha.
Grejen är att han tjänar bra med pengar, men pga sina välbärgade föräldrar så har karln aldrig behövt lära sig hushålla utan bränner pengarna helt friskt. Han har ännu inte vant av sig sina ungkarlsvanor då han åt ute varje dag. Problemet är att vi tjänar tillsammans väldigt bra och därför kan unna oss en del nöjen som att äta ute flera gånger per månad, men han tror att det går varje dag. Han äter frukost, lunch och fikar ute i princip varje dag tillsammans med sina kollegor, köper flera kaffe/lattes etc och tänker inte på att dessa "småutgifter" tillsammans blir väldigt stora!
Nu har jag tagit kreditkortet från honom och ännu en gång satt mig ned med honom och gått igenom varenda utgiftspost det senaste kvartalet. Vad mer kan jag göra?