• gusjma

Ni som gift er och vet, se över vår planering av dagen/kvällen och kolla om vi är helt ute och cyklar...

Har ni bestämt/bokat med fotografen att fotograferingen bara skall ta 1 timme? Annars låter det lite kort. Man skall ta sig till patsen, fotograferas från olika håll i ev lite olika miljöer och sedan ta sig till festplatsen. Är själv inte gift än ( ), så jag har ingen egen praktisk erfarenhet av hur lång tid det tar, men på andra brudar här låter det som att fotograferinge kan ta upp mot två timmar!

• gusjma

Min dag är annars ganska lik din... Min än så länge rejält höftade planering ser ut som följer:

Vigsel 14.00 (fotografering innan med början kl 12.00)

Vigsel klar ca 14.45

Kyrkbacks mingel och gratulationer till ca 15.30
    Alla gäster och brudparet vid festplatsen senast 16.00-Brudskål!

Mingel med snittar och bubbel. Mamma har en överraskning på g för att skjuta på middagen lite...

Sitter vid bordet senast 17.30. Förrätt och buffé-huvudrätt fram till ca 19.30

Bruddans (ingen vals för vår del)

Sist, ca 20.00 (?) tårta och kaffe med avec vid bordet.

21.00 Alla borden bortdukade, baren öppnad och dansen startad!

Det är första gången jag satt detta på pränt, men det känns ju hyfsat än så länge!

Svar på tråden Ni som gift er och vet, se över vår planering av dagen/kvällen och kolla om vi är helt ute och cyklar...