• bröllops gäst

    Hörrni brudar!

    Det pratas mycket om hur ni vill att er möhippa ska vara men med tanke på stundande hippa undrar jag om ni vet några fällor man bör undvika.... Har ni varit med om några hippor (eller svensexor för den delen) som inte riktigt blivit så bra... Så man inte glömmer nåt!!!

  • Svar på tråden Hörrni brudar!
  • FruRålin080808

    Jag tror att det är viktigt att tänka på att "hippan" blir personlig och passar bruden. Om man vet att hon hatar att sjunga kanske man inte ska spela in en cd med henne. Lika så att man tänker på att alla practicaljokes passar henne så att det inte blir jobbigt. Dessutom kan det vara bra att tänka på att man har aktiviteter i "bakfickan" i fall att det blir dötid. Bättre att ha för mycket än för lite för det går ju alltid att plocka bort något...Dessutom tror jag att man ska tänka på att man inte öser i henne för mycket alkohol och att hon äter ordentligt. Det kan vara bra att man har tänkt ut något sätt för henne att tjäna pengar på om man har aktiviteter som kostar mycket för pengarna har en tendens att bara rulla iväg...Det kan nog vara bra att prata ihop sig hela gänget om vem som ska ansvara för vad, så att inte bara en planerar och gör allt jobb...Sen är det viktigt att alla har kul inte bara huvudpersonen. Det var någon som berättade att möhippan och svensexan träffades framåt natten och att brudparet fick en övernattnig på hotell(superbra idé tycker jag=)
    Lycka till!

  • DetOrdnarSig

    Jag tycker det är viktigt att alla deltagare inkluderas. Jag har diskuterat frågan några gånger med kompisar och det verkar vanligt att en eller några personer som anser att de känner bruden bäst helt tar över och verkar betrakta övriga deltagare som onödig rekvisita eller som plånboken som ska betala för det fina de planerat. Jag tror att även om man känt bruden längst så finns där folk som känner henne i många andra sammanhang och vet saker som de själva inte vet. Blandar man lite så att alla får vara med och tycka och planera något som de tror att bruden skulle uppskatta, tror jag att det blir en mycket bättre möhippa. Dessutom blir det mycket trevligare stämning på själva dagen och alla deltagaran kanske har lärt känna varandra lite innan möhippan.

  • hondafreak

    Tycker som fru Rålin, det ska passa bruden ! Jag kanske blir hippad i sommar och är fasansfullt rädd för att man ska tvinga mig göra fåniga saker som har med tex. sälja kyssar, grejer med sex mm.. Det skulle förstöra hela hippan för mig ! Skulle bli ytterligt pinsamt ! Så kolla in vad bruden tycker är kul!

  • Aleta

    Pinsamma spex på sta´n som att sälja kyssar och annat trams skulle jag tycka var hemskt. Hellre en mysig picknick med tjejerna. Upplevelser är kul, men kan vara dyrt förstås. Vill man hålla nere kostnaderna kan man ju göra lite enklare saker som minigolf och badhus kanske. Det viktigaste är ju att träffas.
    En kul kidnappning där bruden blir totallurad är mycket värt.

  • bröllops gäst

    Tror oxå det är viktigt att alla (som vill) får vara med och lägga upp dagen.Är det någon som har nåt bra tips på en kidnappning för det står helt still i våra planer kring just det?

  • Kärlek ger näring åt själen

    Min bror var på en svensexa där en av kompisarna var polis. Han (poliskompisen) hade pratat med en arbetskamrat som stoppade brudparet och skulle skriva böter för de hade kört för fort (vilket de naturligtvis inte hade) och när killen (han som skulle gifta sig) påpekade detta så tog de in honom med handbojor i polisbilen för han var "uppkäftig" så de skulle prata om det på stationen. Så de körde runt ett kvarter och där stod resten av gänget och väntade på honom

    Liite annorlunda sak :-d själv hade jag nog dött skulle jag tro *S*

  • Diamonds are a girls best friend

    Jag blev bjuden på en möhippa där vi skulle på spa, bo på hotel och en massa dyra grejjer, skulle gå på mellan 2000-3000:-/person Hade inte dessa pengar och visste att bruden inte ville ha en möhippa där flera fick tacka nej pga priset, men tärnan lyssnade inte på mig. Fick då tacka nej för jag hade inte ekonomi att vara med. Fick sedan höra att flera hade tackat nej och att man gjort om planerna till en billigare variant, men tärnan informerade inte mig om detta utan jag missade chansen att få vara med, plus att ja höllt på att göra bort mig när ja träffade bruden och tänkte fråga om det var mysigt på spa, men blev att ja bara fråga hur hippan var som tur var. Så det kändes lite trist. Kände mig väldigt utanför, så de var enligt mig en mindre lyckad planering av möhippa.

  • Aleta

    Polisgrejen är bra.
    Hade en kompis som blev kidnappad på liknande sätt, fast det var inga kompispoliser utan de lyckades övertala några som var i tjänst.
    Den blivande frun hade på uppdrag av svensexegänget tagit sin blivandes körkort.
    Sedan stoppades han i bilen och när han inte kunde visa körkortet så körde poliserna hem honom. När han öppnade dörren så var hela svensexegänget där.

    Eller denna, också en kompis. De lurade honom att han skulle hålla ett föredrag under en konferens. Han fick program hemskickade till sig och de hade även en sekreterare som kontaktade honom från konferensstället. När han kom dit så fanns det skyltar och sal och folk som satt och väntade, Han började hålla sitt föredrag, men publiken (inlånade kompisars kompisar som han inte kände) var lite stökiga. Det ringde i mobiltelefoner, en del gick ut, de hostade och ställde konstiga frågor. Plötsligt kom svensexegänget in och avbröt, men han fattade inte att hela föredraget var en bluff (konferensen fanns på riktigt och pågick i salarna runt omkring) så han protesterade och ville inte följa med. "Inte nu, ser ni inte att jag är upptagen!". När han väl fattade att allt var iscensatt så blev han totalpaff kan jag lova!

  • bröllops gäst

    Bra att du säger det. Det är värt att tänka på. Vi tänkte att man kanske kunde bidra med saker till hippan typ roliga kläder å så ifall det skulle vara någon som inte har råd. Inte för att detta ska bli nån lyx hippa men ändå. Vad tror ni om det?

  • Kärlek ger näring åt själen

    Ja detta var då arbetskamrater till poliskompisen så killen som blev kidnappad visste ju inget alls.


    Aleta skrev 2008-04-28 22:49:46 följande:
    Polisgrejen är bra.Hade en kompis som blev kidnappad på liknande sätt, fast det var inga kompispoliser utan de lyckades övertala några som var i tjänst. Den blivande frun hade på uppdrag av svensexegänget tagit sin blivandes körkort.Sedan stoppades han i bilen och när han inte kunde visa körkortet så körde poliserna hem honom. När han öppnade dörren så var hela svensexegänget där.Eller denna, också en kompis. De lurade honom att han skulle hålla ett föredrag under en konferens. Han fick program hemskickade till sig och de hade även en sekreterare som kontaktade honom från konferensstället. När han kom dit så fanns det skyltar och sal och folk som satt och väntade, Han började hålla sitt föredrag, men publiken (inlånade kompisars kompisar som han inte kände) var lite stökiga. Det ringde i mobiltelefoner, en del gick ut, de hostade och ställde konstiga frågor. Plötsligt kom svensexegänget in och avbröt, men han fattade inte att hela föredraget var en bluff (konferensen fanns på riktigt och pågick i salarna runt omkring) så han protesterade och ville inte följa med. "Inte nu, ser ni inte att jag är upptagen!". När han väl fattade att allt var iscensatt så blev han totalpaff kan jag lova!
  • bröllops gäst

    Polis grejjen har vi funderat på men då de som vi pratat med inte kunde garantera att de inte var tvungna att åka på nån utryckning så känndes den lite osäker. Gärna nån där man kan ta henne hemma. Det blir runt frukost dags.

  • Aleta

    Nej ,jag förstår, jag menade bara att trots att ingen kände någon polis så var de hyggliga och ställde upp.

  • Kärlek ger näring åt själen

    ALeta aaaahaaa smaaart *S*

  • Diamonds are a girls best friend

    Det är bra att alla kan vara delaktiga, det var inte så mkt att det var en dyr hippa som jag blev arg på utan det var att hon inte brydde sig om att berätta att allt var ändrat... så viktigast är nog bara att alla har en chans att vara med!
    Sen är det bara att se till hur bruden är, en del vill ju ut o skämma ut sig på stan men andra vill inte alls, oftast har vännerna koll på detta.

    Misstänker att mina kollegor kommer dra ut mig på stan med pinsamheter...hm, vet inte om ja gillar det men men får se om mina misstankar är rätt

Svar på tråden Hörrni brudar!