Krångel med tärnor....
Tycker att du skall ta Skottdagen2008´s råd. Det är din dag och ni har valt ett färgtema.
Skottdagen2008 skrev 2008-05-05 15:26:54 följande:
Jag skulle nog prata med henne igen och berätta för henne hur mycekt hon betyder för mig och att det är därför hon valdes till att bli tärna, men att detta är viktigt för er att följet ser enhetligt ut färgmässigt, att det skulle se märkligt ut om hon stack ut i någon annan kulör.........och att du i så fall nog får tacka för att hon visade intresset och att du förstår om hon inte vill vara tärna, men att du tycker lika mycket om henne i alla fall (du förutsätter liksom att om man inte vill se ut enligt era önskemål så vill man inte vara tärna). Då kommer hon säkert att säga att hon vill visst vara tärna och då säger du:"Ojdå jaha, men jag förstod det som om du inte ville vara tärna eftersom vi önskar oss fel färg på klänningen och vi kommer inte att ändra oss på den punkten, men det förstod du väl? Vi har ju ett färgtema vi vill hålla."Slutade med att vi hittade en modell som vi alla tyckte funkade och valde en färg som vi inte tyckte var så smickrande men i brist på annat så tyckte vi att det var klockrent. Alla tyckte bara att det var en kul grej att få vara tärna och vara med under dagen. Visst har vi knorrat men med glimten i ögat. Och slutresultatet blev jättesnyggt,efter några solningar och lite accessoarer.
Det är ju en ära att bli vald som tärna och visst man vill vara bekväm i klänningen, men man kan ju inte haka upp sig på allt, speciellt inte när ni erbjuder att betala en del.
Lycka till med tärnorna