• Skottdagen2008

Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....

Jahapp, så hade vi chattat bort 3 månader igen. Ja, många av oss kikar in lite då och då även fast vi numera är fruar, men det är inte helt lätt att lämna allt bara sådär. Det har ju varit en stor del av ens planerande som har skett tillsammans här på BT.

En hänvisning till den numera avstängda tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2699207.html

Hur har ni det?

• Svar på tråden Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....
  • soda30

Åker ni själva? El m sonen? Mysigt hur som helst!

Skottdagen2008 skrev 2008-05-08 09:30:26 följande:
    helgen efter är vi i VENEDIG !!!
  • Skottdagen2008

Ensamma annars blir det ju ingen bröllopsresa . En 2-åring kräver uppmärksamhet hela tiden och då kan vi knappast bara njuta och ta det lugnt bara vi två och inga nätter ifred heller. Näe, då hade vi lika gärna kunnat stanna hemma. Det går inte ens att sitta på en restaurang med honom just nu för så fort han är klar vill han leka och springa iväg.

• soda30

Lyxigt med barnvakt. Sådana växer inte på träd precis.....

• Skottdagen2008

Ja, farmor få ta hand om honom. Vi är inte borta mer än 5 dagar så det ska nog gå bra. Synd som sagt att man har hela den egna släkten i norr för det är inte lätt att få barnvakt hur som helst, bl.a. nu när vi eg. skulle vilja fixa i trädgården båda två.

soda30 skrev 2008-05-08 10:23:56 följande:
    Lyxigt med barnvakt. Sådana växer inte på träd precis.....
  • Fru Almqvist

Någon som har tips på resmål för vår "bröllopsresa" eller vad vi ska kalla det? Vi tänkte åka i mitten av augusti...

• soda30

Ja det finns ju hur många ställen som helst man hade velat till. Bali, Indien, Island jag hade velat åka på all inclusive i Turkiet. Va på Gottland osv...

Jag har föresten uppdaterat min möhippa i bloggen, samt satt några kort från den.
    Sitter här själv o skrattar åt hur j- la roligt det var.

• Skottdagen2008

Själv sitter jag och chattar i en annan tråd om hur jag blir grymt avundsjuk på den kommande möhippan som min kompis ska få medan min var inget i närheten och det är ändå samma personer och väldigt nära vänner som har varit med och planerat båda.

Jag känner mig GRYMT bortprioriterad med hänsyn tagen till vad som gjordes och vad som sade på min fest jämfört med hur välorganiserat och inplanerat och grejer hon ska få göra som de på min möhippa sa att det inte är så skoj och så ska det göra det på hennes?!

Jag hoppas och ber att det inte är samma person som planerade min för då känner jag mig verkligen sårad, riktigt sårad. Usch, jag känner mig barnslig också som blir avundsjuk, men min hippa är kanske inget man direkt minns resten av livet medan hennes JA, minns hon inte det så tusan.

Jag var ju till och med avis på min mans svensexa på allt han fick göra. Min var liksom lite någor inplanerat i all hast för att det ska göras inte för att de kände mig och ville ge mig en upplevelse att minnas. BLÄÄ....

• soda30

Nä vad trist. Det är klart man känner sig besviken om de e samma personer som planerat båda, och så blir de så olika.
    Pallar du att fråga?
    Vad har ni planerat att göra på denhär möhippan?

Vi håller också på att planera en kompis hippa. Har inte kommit så långt, o så har det hänt en olycka med en nära släkting till henne mitt i allt. Så vi vet inte riktigt vilken "nivå" det får bli...

• Skottdagen2008

Nja, det är ju det jag är osäker på, men samma person har sagt saker på min hippa om vad hon tycker är kul och inte kul och nu ska dem göra dethon inte tyckte var lika kul på den tredje tjejens hippa (som också var med på min hippa) och det blir väldigt fel i min öron. Dessutom verkar de verkligen ha satt sig ner och tänkt till och verkligen klockplanerat JÄTTEMÅNGA grejer och på min, tja, vi gör det här, LÅÅÅÅÅNG vänte tid till nästa grej.

Svårt att förklarar utan att säga allt då hon som ska hippas för kanske också sitter på denna hemsida lite då och då.

soda30 skrev 2008-05-08 11:43:46 följande:
    Nä vad trist. Det är klart man känner sig besviken om de e samma personer som planerat båda, och så blir de så olika.Pallar du att fråga?Vad har ni planerat att göra på denhär möhippan?Vi håller också på att planera en kompis hippa. Har inte kommit så långt, o så har det hänt en olycka med en nära släkting till henne mitt i allt. Så vi vet inte riktigt vilken "nivå" det får bli...
  • soda30
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-08 11:53:47 följande:
    Svårt att förklarar utan att säga allt då hon som ska hippas för kanske också sitter på denna hemsida lite då och då.
    Ja de e klart. Tänkte jag inte enns på....

Jag ser så fram emot att få gå på bröllop. Ska bli så skoj. Har klänningen klar redan, och barnvakt! :)
Svar på tråden Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....