• Brud 080823

Skulle ni bli besvikna?

Satt just och kollade mitt härliga jobbschema för i sommar,och insåg att det är bara två lördagar som är möjliga för mina vänner att anorda möhippa för mig.
    Men sen kom jag tänka på..jag kanske inte bli hippad. Det är kanske inte någon som dra igång det. Skulle ni bli besvikna om ni inte blev hippade?
    Jag tror jag skulle bli det,jag förväntar mig tyvärr det lite att jag ska bli det. Mailade min bästa vän vilka helger jag var ledig,utan att låta som "de här lördagarna kan ni hippa mig" för att hon skulle veta.
    Fick till svars,åhh vad tråkigt..då får vi se till att gå ut och dansa någon helg innan ditt sommarschema börja...Hmmm undrar om hon fattade "vinken". Jag hoppas jag blir hippad!!

• Svar på tråden Skulle ni bli besvikna?
  • Brud 080823

Jah hoppas att de gör något för mig Picknick med tjejgänget räcker gott. Bara så man vet att de tänker på en.

• valkyriana

Oj! Varför?

Tooticki skrev 2008-05-07 17:56:02 följande:
    Jag var inte säker på om jag skulle bli hippad men blev det i efterhand och tyvärr var det något av en besvikelse. Önskar nästan att de struntat i det.
  • FruRålin080808

Jag skulle inte bli besviken...Det är inte så viktigt för mig.

• gustafmatilda

Jag skulle bli jättebesviken. Försöker att tänka att det inte är så viktigt, men jag hade blivit jättelessen. Har varit med på många möhippor för vänner och det har alltid varit lika roligt. För min del måste det inte vara något avancerat alls, behöver inte kosta mcyket pengar. Men vet inte vem som skulle ta tag i det bara... Nu när min ena bästa vän bestämt sig för att inte komma...Vi får se om jag kan ge lite hintar till några andra som kan tänkas dra igång det hela...

• majsannio

Jag skulle bli jättebesviken. Jag är den som brukar fixa och dona med sånt här både på jobbet och privat, men tror tyvärr inte att det blir ngn för mig:(
    På jobbet planeras det för att fira två st som fyller jämt och jag tror inte det blir ngt mer party där innan sommaren. (kan inte förlja med då, jobbar kväll...)
    Sedan jobbar både jag och m2b helger så hur det skulle kunna tänkas gå ihop där vet jag inte. Så tyvärr...jag får nog nöja mig med att läsa om alla roliga hippor ni fått.

• sommar08

Jag vill absolut inte bli hippad. Mina vänner och jag har bokat en kväll på restaurang med god mat och dricka torsdagen innan bröllopet och det är precis som jag vill ha det.

• Tooticki
    valkyriana skrev 2008-05-07 19:08:29 följande:
    Oj! Varför?
    Min närmaste vän som också var lite av en värdinna på vårt bröllop visste om att vi skulle gifta oss 8 månader innan bröllopet. Ändå valde hon att planera hippan på ett par dagar 1,5 vecka efter bröllopet. De hämtade mig på jobbet, vi åkte till en park där vi hade picnic, de hade köpt för lite vin och allt var slut kl 21.00. De hade inte ringt alla mina närmaste vänner trots att min man påminde dem om det.

Det som jag egentligen är mest besviken över är att en av tjejerna i gänget gifte sig i höstas (borgerligt långt härifrån och ingen av oss var bjudna) och för henne ordnade vi en mycket roligare hippa med vinprovning och grejer.

Det kanske låter som om att jag är jätteotacksam men det känns som om att min vän planerade lite småstressat för att få det överstökat... jaja, vårt bröllop var helt fantastiskt så det är lugnt
  • konichiwa girl

Åh, vad trist för dig Tooticki!

Jag var väl liiite besviken också. Det var en jätterolig dag, men tjejen som anordnade hippan är inte världsbäst på tidsplanering så de uppdrag jag skulle utföra hade jag utfört på tjugo minuter... Då var det ett par timmar att slå ihjäl innan nästa programpunkt (då mötte vi upp med svensexan). Och vi började så tidigt att kvällen var slut klockan 20.30. Lite tjejigt hade jag nog velat ha, att bada i bubbelpool eller sådär. Och att vi hade börjat lite senare men hållt på längre!

Nu får jag en fruhippa tio dagar efter bröllopet också, med mina studiekamrater. Fick ett brev att jag ska infinna mig på en viss plats en viss tid i vissa kläder. "Uppdrag: Rädda världen".

Men det kan jag säga: jag skulle ha blivit skitbesviken om jag inte fick någonting.

• Miss Blue

Jag är rätt säker på att jag kommer att få en hippa, eftersom brorsan försa sig att min tärna ringt hans tjej
    Har själv varit med och anordnat en jättelyckad hippa för min svägerska för några år sen,så det är klart att förväntningarna är rätt höga, men jag försöker att inte tänka så. Hoppas bara att det blir lyckat......har inte så höga krav på aktiviteter, önskar en mysdag med tjejerna som avslutas med party

• varanusX

Min bästa vän sa att hon skulle ordna möhippa för mig och hon skulle prata med mina vänner och bekanta. Dessvärre verkade det inte som att dom ville eller kunde, för det slutade med att hon ensam bjöd mig på middag på restaurang och jag fick ensam betala drickat. Då var jag lite besviken faktiskt.

Svar på tråden Skulle ni bli besvikna?