• Brud 080823

Skulle ni bli besvikna?

Satt just och kollade mitt härliga jobbschema för i sommar,och insåg att det är bara två lördagar som är möjliga för mina vänner att anorda möhippa för mig.
    Men sen kom jag tänka på..jag kanske inte bli hippad. Det är kanske inte någon som dra igång det. Skulle ni bli besvikna om ni inte blev hippade?
    Jag tror jag skulle bli det,jag förväntar mig tyvärr det lite att jag ska bli det. Mailade min bästa vän vilka helger jag var ledig,utan att låta som "de här lördagarna kan ni hippa mig" för att hon skulle veta.
    Fick till svars,åhh vad tråkigt..då får vi se till att gå ut och dansa någon helg innan ditt sommarschema börja...Hmmm undrar om hon fattade "vinken". Jag hoppas jag blir hippad!!

• Svar på tråden Skulle ni bli besvikna?
  • Skottdagen2008

Åh, jag känenr igen mig helt klart.

Min hippa var väldigt enkel och det kändes precis som om de lagt ihop något i all hast, medan den jag nu ska gå på med samma tjejer är hur välplanerad som helst med hur många hållplatser och uppdrag som helst. Det kändes även som omd e verkligen försökt göra en hippa för henne och vad hon gillar medan min hippa liksom bara var nåt man måste göra.

Jag fick skjuta lerduvor, åka fyrhjuling, bowla, äta på restaurang och då hade redan hälften av 8 personer gått hem. Kvällen tog slut väldigt tidigt.

Vill inte skriva för mycket om den hippan jag ska på, men jag är helt klart besviken att samma personer lagt ner så otroligt mycket mer tid och engagemang på den hippan och vi är ändå bästisar allihopa trodde jag i alla fall. Känner mig verkligen ledsen och vill egentligen tala om det för dem, men jag vet inte.

Känner mig löjligt barnslig, men det sticker i kroppen. Till råga på allt så var de dem som inte kunde stanna länge utan åkte hem tidigt från min hippa, men varför inte planera det en helg som passade bättre för det var t.o.m. många som inte kunde vara med den helgen på min hippa.

Nä, det kändes verkligen som ett hastjobb för att det skulle göras och inte något för att jag skulle minnas det resten av livet direkt.

Tooticki skrev 2008-05-08 07:33:44 följande:
    Min närmaste vän som också var lite av en värdinna på vårt bröllop visste om att vi skulle gifta oss 8 månader innan bröllopet. Ändå valde hon att planera hippan på ett par dagar 1,5 vecka efter bröllopet. De hämtade mig på jobbet, vi åkte till en park där vi hade picnic, de hade köpt för lite vin och allt var slut kl 21.00. De hade inte ringt alla mina närmaste vänner trots att min man påminde dem om det.Det som jag egentligen är mest besviken över är att en av tjejerna i gänget gifte sig i höstas (borgerligt långt härifrån och ingen av oss var bjudna) och för henne ordnade vi en mycket roligare hippa med vinprovning och grejer.Det kanske låter som om att jag är jätteotacksam men det känns som om att min vän planerade lite småstressat för att få det överstökat... jaja, vårt bröllop var helt fantastiskt så det är lugnt
  • Fröken Larsson

Jag är helt säker på att jag inte får nånting. Jag vill inte heller ha något i stil med "klä ut dig i ballerinakjol, sup dig drängfull och sälj kyssar på torget", men hade jättegärna blivit bjuden ut på middag eller utsläpad på en vanlig utekväll med lite drinkar och mys. Inget dyrt eller avancerat.

Grejen är väl dels att alla bor långt bort från mig, att jag bara har nån enstaka tjejkompis (umgås mest med killar) och att det är JAG som är planerartjejen som brukar fixa och planera åt andra (inte just hippor, men födelsedagar, filmkvällar, middagar osv).

Lite besviken är jag allt. Hade varit skoj att få nåt tillbaka nån gång liksom.

• Tooticki

Jag kommer få chansen att ordna min drömmöhippa för min mamma på hennes 50-årsdag i september istället.

Hon ska bli hämtad på motorcykel och körd till ett ställe där vi väntar (jag, min man och hennes närmaste vänner) där vi ska skjuta lerduvor. Sen blir det besök på något spa med någon härlig behandling och vi avslutar med besök på en restaurang alternativt en lyxig picnic med massa champagne, skaldjur, pajer, ostar, kex, exotisk frukt och choklad.

• Miss Blue

Känner igen det där med att vara lite "fixare", jag är likadan så jag förväntar mig inte att få något jättefix med min hippa. Vill inte bli besviken, därför försöker jag att inte ha några förväntningar alls (men det är svårt!).
    Men det är trist att man alltid lägger ner en massa tid och sen kommer andra och hastar igenom saker....it sucks!

Fröken Larsson skrev 2008-05-08 10:30:33 följande:

Jag är helt säker på att jag inte får nånting. Jag vill inte heller ha något i stil med "klä ut dig i ballerinakjol, sup dig drängfull och sälj kyssar på torget", men hade jättegärna blivit bjuden ut på middag eller utsläpad på en vanlig utekväll med lite drinkar och mys. Inget dyrt eller avancerat.Grejen är väl dels att alla bor långt bort från mig, att jag bara har nån enstaka tjejkompis (umgås mest med killar) och att det är JAG som är planerartjejen som brukar fixa och planera åt andra (inte just hippor, men födelsedagar, filmkvällar, middagar osv). Lite besviken är jag allt. Hade varit skoj att få nåt tillbaka nån gång liksom.
  • Skottdagen2008

Exakt! Det som mest sårar mig är att under själva hippan så säger hon som nu har anordnat nästa hippa att hon tycker bättre om att vara i en lugn lokal utan en massa folk (vi satt i bastun i någon byalokal) istället för på något SPA. Gissa vad HON planerat in nu?! Jag skulle uppskattat det mer att få vara i en lyxigare miljö än i en gammal fotbollsbastu, men vad säger man, suck! Usch, jag är rädd för att jag kommer att kunna säga något dumt, suck.

Jag skulle bytit ut min hippa mot hennes vilken minut som helst och då är det ändå så att vi alla tre är barndomsvänner och ska i alla fall känna varandra väldigt bra, men jag vet inte. Är det kanske bara jag som tror det. känner mig helt klart bortprioriterad. Dessutom pratade de om på min hippa en massa saker som de inte skulle vilja som de nu ska göra på hennes?!!

Miss Blue skrev 2008-05-08 10:46:36 följande:

Känner igen det där med att vara lite "fixare", jag är likadan så jag förväntar mig inte att få något jättefix med min hippa. Vill inte bli besviken, därför försöker jag att inte ha några förväntningar alls (men det är svårt!).Men det är trist att man alltid lägger ner en massa tid och sen kommer andra och hastar igenom saker....it sucks!Fröken Larsson skrev 2008-05-08 10:30:33 följande:
  • konichiwa girl
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-08 10:57:38 följande:
    Exakt! Det som mest sårar mig är att under själva hippan så säger hon som nu har anordnat nästa hippa att hon tycker bättre om att vara i en lugn lokal utan en massa folk (vi satt i bastun i någon byalokal) istället för på något SPA. Gissa vad HON planerat in nu?! Jag skulle uppskattat det mer att få vara i en lyxigare miljö än i en gammal fotbollsbastu, men vad säger man, suck! Usch, jag är rädd för att jag kommer att kunna säga något dumt, suck.Jag skulle bytit ut min hippa mot hennes vilken minut som helst och då är det ändå så att vi alla tre är barndomsvänner och ska i alla fall känna varandra väldigt bra, men jag vet inte. Är det kanske bara jag som tror det. känner mig helt klart bortprioriterad. Dessutom pratade de om på min hippa en massa saker som de inte skulle vilja som de nu ska göra på hennes?!! Miss Blue skrev 2008-05-08 10:46:36 följande:
    Ja, där begick hon ju ett rejält misstag för man planerar ju inte en hippa för sig själv, utan för den som blir hippad. Jag var med om det sist jag gifte mig. Jag är spexig, har spelat teater i många år, står gärna i centrum... Men ett par tjejer på min möhippa sade att de VÄGRADE komma om jag skulle bli utklädd. Vad säger man?! Jaha. Jag hade ju gärna fått gå omkring i fula kläder och leda gympaklass på torget, liksom.
  • 20080802

Jag försöker verkligen att inte bygga upp några förväntningar men det är svårt då jag älskar överraskningar. Är väl hyggligt säker på att bästa vännen tillika tärnan drar ihop något tillsammans med min syster men man vet aldrig. Med tanke på bröllopsdatumet så gäller det ju för dem att ha lite framförhållning om folk ska komma ifrån mitt i semestern.

Skulle bli grymt besviken om det inte blev nåt!

• Skottdagen2008

Jag hade inte heller haft något emot att klä ut mig och spexa och göra i princip vad som helst för tokigheter. Har inget emot att synas och höras, men det verkarde precis som om de inte skulle vilja ha det på sin hippa tänkte jag cohs å gjorde det inget tokigt till mig, MEN de ska göra en massa tokigheter på den kommande hippan?!! Förstår ingenting, känner de inte mig alls??

konichiwa girl skrev 2008-05-08 13:21:17 följande:

Ja, där begick hon ju ett rejält misstag för man planerar ju inte en hippa för sig själv, utan för den som blir hippad. Jag var med om det sist jag gifte mig. Jag är spexig, har spelat teater i många år, står gärna i centrum... Men ett par tjejer på min möhippa sade att de VÄGRADE komma om jag skulle bli utklädd. Vad säger man?! Jaha. Jag hade ju gärna fått gå omkring i fula kläder och leda gympaklass på torget, liksom.
  • Tooticki
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-08 13:52:46 följande:
    Jag hade inte heller haft något emot att klä ut mig och spexa och göra i princip vad som helst för tokigheter. Har inget emot att synas och höras, men det verkarde precis som om de inte skulle vilja ha det på sin hippa tänkte jag cohs å gjorde det inget tokigt till mig, MEN de ska göra en massa tokigheter på den kommande hippan?!! Förstår ingenting, känner de inte mig alls?? konichiwa girl skrev 2008-05-08 13:21:17 följande:
    Jag tror att man inte ska lägga så stor vikt vid att hippan inte blev som man tänkt. Jag tror att anledningen till att min hippa inte blev roligare är att hon som anordnade den var stressad och har bokat upp de kommande 7 helgerna. Även om jag är ledsen för det så försöker jag tänka på hur underbart bröllopet var, hur glada alla var för vår skull, att alla vi bjudit kom (trots kort varsel) och de fina talen de höll.
  • Stardusty

Två av mina tärnor har pratat helt öppet med mig ang hippa Har båda två frågat vad jag vill göra (=vad jag absolut INTE kan tänka mig haha) och vilka jag vill ha med osv. Det är i mitt fall svårt att bestämma eftersom jag umgås med både tjejer och killar och har två killar som jag ser som lika bra vänner som mina 4 tärnor Men möhippa är girls only väl?

Svar på tråden Skulle ni bli besvikna?