Buget för upp till 20 000 fortsättning
Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.
En tråd för alla som har en budget för under 20000.
Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.
En tråd för alla som har en budget för under 20000.
Jag har inte så många kontakter men en vänninna som kan det där med blommor ;) så hon ska fixa allt som gäller det.
Inga dyra kläder eller ringar här.
Våran största post blir faktiskt gästerna, mat och alkohol.
Puff
Fanns det inget behov för den här tråden? Ingen som ska hålla kostnaderna under 20000??
Glazyr; gör ni maten själva? vi funderar på att göra det, men har lite svårt att beräkna kostnaden för det.
ok, ja här hamnar vi runt 20000, och det ska attsingen inte bli nå mer. Men det är svårt. vi blir ca 40 pers, så mat och dryck äter upp en stoor del av kostnaderna.
Klänning; 1200
nya underkläder 460
Ny skjorta tll m2b; 350
Festlokal 600
fotograf 4000
vigselplats 1200
pynt/lull lull har vi satt en gräns på 1500
mat dryck 6000
putsning/justering ringar 600
blommor 1000. en vänninna gör alla arr.
sen tillkommer ju massa smått man får räkna med..
ja vi hinner med 2 födelsedagar och jul innan vi gifter oss ;)
*putt*
jag tror att det viktigaste om man vill ha en bröllop som inte kostar skjortan, är just att strunta i allt smått, som ingen egentligen ser. Här på BT kan man bli förblindad av allt lull-lull som folk ska ha, men varför tänker jag? varför måste toapappret matcha servetterna..? Folk torkar sig i ändan med det för guds skull!
Sen stolsöverdrag, placeringskort för 100lappen styck, favours o.s.v..varför..? HAr man bara en välplanerad dag, med god mat och trevliga gäster, då löser sig allt!
Och god mat förresten, det betyder inte trerätters på slottet, det kan lika gärna vara mammas kallops!
I slutändan är det gästerna som kommer för att fira oss, på våran dag, varför ska vi lägga en förmögenhet på dem..? Klart de ska trivas, men det betyder inte att man ska behöva ta lån för att DE ska få presenter och få färgglatt toappaper på muggen.
bride 2be; ja det är skönt om man kan få hjälp! Vi får hjälp med fotografen av min mamma + att hon har ordnat ett ev band.
Sen får vi se under tiden vad sambons föräldrar bidrar med, för det gör de säkert.
puffar lite för denna...
finns ju fler budget trådar, tyvärr verkar den gamla har försvunnit från min lista
Kan ju lista de saker som är budget för oss;
Klänning; rosa 50's modell 1200kr
Ringar; putsar våra förlovningsringar och jag gör om min gamla släktring ca 1000kr
fest; i Bygdegård, 600kr
Transport är våran egen bil, amerikansk.
Buketten gör min väninna.
vi har ca 40 gäster skulle jag tippa på. Men det är inte svårt att komma under 20.000kr, om man skippar asdyra lokaler, skippar klänning för 7000kr och ringar för 20.000kr.
Har man de kraven - ja då blir det dyrt.
vi ska tex önska oss ett ekonomisk bidrag ist för presenter, tycker det är bättre. dels behöver inte fol känna skräck inför vad de ska köpa, och vi slipper massa onödiga saker ;)
vi kommer nog bjuda på alkoholen, som det ser ut nu, men det bestemmer vi lite längre fram när vi ser vad det kostar
Annars blir det som en typ en tia drinken/ölen/cidern o.s.v
Nåt annat är ju att vi hittar urbillig lokal, och det är skönt! Vi betalar 600kr för fre-sön
T3ZZ; Låter ju helt underbart! Hade vi haft lite större hade vi nog med vart hemma.
när det gäller budget och ekonomi skulle jag slå ihop festerna! Annars kan det ju lätt bli dubbla utgifter..
Om man inte har sådär jättestort bröllop, så tycker jag man kan ha lite sådär "knytis".. att lite av folket som kommer från bidra med nån rätt, och vips hatr man en buffe och folk har fått känna att de hjälpt till.