Buget för upp till 20 000 fortsättning
Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.
En tråd för alla som har en budget för under 20000.
Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.
En tråd för alla som har en budget för under 20000.
Vi har valt att köra lite byteshandel.. Har vi känt någon som tex är duktig på att pyssla har sambon kunnat säga: jag kan fälla ditt träd om du fixar med lite dekorationer..
Sambon har rätt mycket kontakter och på det sättet har vi kunnat hålla nere kostnaderna. Hans mor är fruktansvärt duktig både på att baka och sy och det har vi givetvis tagit nytta av=)
Jag har inte så många kontakter men en vänninna som kan det där med blommor ;) så hon ska fixa allt som gäller det.
Inga dyra kläder eller ringar här.
Våran största post blir faktiskt gästerna, mat och alkohol.
Puff
Fanns det inget behov för den här tråden? Ingen som ska hålla kostnaderna under 20000??
brukar vara här och kika. har ingen budget ännu men vill ju inte spendera hur mkt som helst..
vårt kalajs får absolut inte överstiga 20000 och det mesta gör vi själva (älskar att pyssla) även våra största poster är gästerna och maten så när det är betalat så kan vi lägga vad som är över till lull lull och sånt.
Glazyr; gör ni maten själva? vi funderar på att göra det, men har lite svårt att beräkna kostnaden för det.
nej det gör vi inte skall ha catering så det äter upp den största kostnaden vi är ca 30 vuxna och 10 barn sen skall vi handla sprit i tyskland eller danmark.
Jag vill väldigt gärna ha tips på hur man håller matkostandera nere om man inte har möjlighet att göra allt själv.
Jag vill helst ha en buffé och vi räknar med minst 60personer.
Finns det inga kluriga roliga budgettips?
fromheretoeternity: Har du kollar med ICA? De kan ha rätt bra catering som inte kostar skjortan. Vet att min blivandes föräldrar som hade fest i sommras köpte "grillplanka från ICA. Då ingick fläskfilé, grillad kyckling samt rostbiff för charkpris + liten avgift för grillningen..
Oj vad smart! tack för tipset!