Buget för upp till 20 000 fortsättning
Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.
En tråd för alla som har en budget för under 20000.
Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.
En tråd för alla som har en budget för under 20000.
Av en slump såg min mamma att Panduro-butiken i Upplands Väsby hade utförsäljning så hon köpte där.
*putt*
Vi hade oå budget för 20 lapp, men det såg vi snart var omöjligt.
Klder till mig, sambon en tärna o två näbbar 10 000kr
Fotograf 2500 kr
transport 1500kr
Dj 2500KR
Hårupssättning 1500kr
Alkohol 8000kr
Brudbuket ???
Festlokal 800kr
Mat ????
Övriga dekorationer?????
Ring ?????
Så vi räknar på att hamna runt 40 i stället. Inte lätt med att sätta en summa men vi har verkligen budget bröllop. Gör maten själva, dekorationer från naturen typ kastanjer o blad. Gör allt för att ålla nere kostander skulle fixat stolsöverdrag men la ner det då de skulle säkert gå på 1000-2000kr till 80 stolar.
Lycka till alla med er budget!
Här är en till som har en budget på max 20 000 vi försöker hålla oss till 15 000
ett tips är att handla på ebay, vi har sparat tusentals kronor på att handla där! Jag följer tråden med spänning
Jag vill också ha 20.000:- budget men min käreste skrattar åt mig. Nu har det blivit prestige. Jag ska ta mej sjutton inte spräcka 30 iallafall!! Är ute i goood tid för att kunna fynda. Den här tråden kommer nog att bli till stor hjälp, kommer antagligen fråga MASSOR !
vi håller oss på en budget mellan 20 000 och 30 000 kronor. Förhoppningsvis så kommer det att gå bra. =) Har redan handlat lite men det är fortfarande mkt kvar. Vi kommer att vara ca 30-35 stycken.
jag tror att det viktigaste om man vill ha en bröllop som inte kostar skjortan, är just att strunta i allt smått, som ingen egentligen ser. Här på BT kan man bli förblindad av allt lull-lull som folk ska ha, men varför tänker jag? varför måste toapappret matcha servetterna..? Folk torkar sig i ändan med det för guds skull!
Sen stolsöverdrag, placeringskort för 100lappen styck, favours o.s.v..varför..? HAr man bara en välplanerad dag, med god mat och trevliga gäster, då löser sig allt!
Och god mat förresten, det betyder inte trerätters på slottet, det kan lika gärna vara mammas kallops!
I slutändan är det gästerna som kommer för att fira oss, på våran dag, varför ska vi lägga en förmögenhet på dem..? Klart de ska trivas, men det betyder inte att man ska behöva ta lån för att DE ska få presenter och få färgglatt toappaper på muggen.
Smörgåstårta såklart! =)