• SweetSun

Buget för upp till 20 000 fortsättning

Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.

En tråd för alla som har en budget för under 20000.

• Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning
  • Soon and very soon

tackar alla för hjölpen med ljusen ska upp imorgon o köpa ett par extra... (tänkte nästan det men vet att jag köper alltid för mycket!) kul då får jag en anledning till att uppsöka åhlens...

• lillamaa

kollar in här lite. letar tips och ideér. framfrö allt billiga recept till egen buffé och goda tårtidéer.

• elsi

.. den här tråden måste jag läsa när jag har tid... budget . Ja!!

• Soon and very soon

nu måste vi få igång fler tips o ideer, puffar lite igen!
    jo mitt tips är att kolla in rean... har hittat svarta orchideer(hur stavar de?) tyg, för 50 spänn fanns två kvar nått att satsa på?? vi har ju svart vitt lila tema??

• HelenaOlivia

Ja rean är kanon och loppisar är ett bra tips! Där kan du hitta allt, tyger, ljuslycktor, smycken och ja allt, och billigt och man kan pruta:)

• lillamaa

jag funderar på att sattsa på skor, åt oss båda, och möjligtvis en skjort åt m2b under studenten nästa sommar.

• Bröllop år  2010

Här hamnar vi också! Eller måste hamna här!

Är inne på att efter vigseln bara bjuda på brudskål och tårta. Men funderar även på att kanske bjuda på ngt mer, förslag??

Sen hade vi en tanke på att bjuda med våra syskon och närmaste vänner på middag på kvällen! Då får våra föräldrar ta hand om våra barn, men vi tänkte ev bjuda dem på middag kvällen innan eller ngt sånt! Vad tror ni om det?

Kyrkan vi har tänkt att gifta oss i har två lokaler man kan få låna i samband med bröllopet men fick höra att man inte får servera alkohol! Det tyckte jag lät lite tråkigt men de kanske gör undantag för brudskål jag vet inte! Fål väl höra med dem!

• elsi

bröllop 2010,
    Samma här... vigsel, kaffe och tårte... men nu är jag inne på afternoon tea eller nåt också,
    för jag ville ha några tal,
    på kvällen ska de närmaste.. högst 30 ha middag på Gondolen.. '

• Soon and very soon

har spräckt budget! men det är pga mannens kostym hade inte riktigt räknat in den. han är 180 lång/kort och kroppsbyggare så den behöver sys upp. det blir nog en ca 25-30000 nu. men jag hänger här endå!

Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning