Buget för upp till 20 000 fortsättning
Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.
En tråd för alla som har en budget för under 20000.
Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.
En tråd för alla som har en budget för under 20000.
vi ska tex önska oss ett ekonomisk bidrag ist för presenter, tycker det är bättre. dels behöver inte fol känna skräck inför vad de ska köpa, och vi slipper massa onödiga saker ;)
Vi tänkte önska oss bidrag till resan.
Ska bestämma någon vi litar på som kan ha hand om det och så får alla gäster vända sig till honom/henne. Då slipper man komma med ett presentkort på en viss summa, vilket alltid är känsligt. Vi har gissat på att folk kanske vill lägga 100kr per person, och att våra föräldrar kanske lägger lite mera, sedan är det vårt "ombud" som fixar resan, så priset kommer aldrig vi att få reda på.
Har hört att folk haft bröllopsfester där gästerna antingen får betala för sitt kuvert eller ta med sig egen alkohol, och då snålar jag hellre på nåt annat och kan bjuda på det..
Sen måste vi inte åka till Maldiverna eller New York på bröllopsresa, jag åker lika gärna en helg till Köpenhamn, shoppar och bor på ett lagom lyxigt hotell.
gud vilken trevlig tråd! känner mig hemma! det som blir "dyrt " för mig är ringen men den betalar mamma och vi använer min morfars ring och mammas från första äktenskapet, ska få göra en helt egen som bara jag kommer ha... känns såååå lyxigt men för övrig vill jag bara ha en rolig fest med mat o dryck! vi kommer ta 10 kr för drickat efter middagen tror jag.
vi tänker göra ett riktigt mini bröllop, det ända som kommer att kosta är.
kläder till barnen ca: 750kr
klänning mm : ??
mitt hår:1000kr fixar i sättning och uppsättning själv.(frissa!)
mat ca: 1500kr.
dricka: 600kr
ringarna ca: 12000
och då bjuder vi bara 9 personer + några barn.
vi kommer nog bjuda på alkoholen, som det ser ut nu, men det bestemmer vi lite längre fram när vi ser vad det kostar
Annars blir det som en typ en tia drinken/ölen/cidern o.s.v
Nåt annat är ju att vi hittar urbillig lokal, och det är skönt! Vi betalar 600kr för fre-sön
vår lokal går ju på 4500 för lör fram till ett.... men det är ok. vi klarar budget med lite fix o ideer härifrån.
Vi har tur att vi har en stor maskinhall som står tom på vår gård. =P. stor å helt perfekt. det går att öppna skjutdörrarna så man får utsikt över ängen å bäcken =). Annars har vi tänk va på en bygdegård som kostar ca 600 kr för en helg.
T3ZZ; Låter ju helt underbart! Hade vi haft lite större hade vi nog med vart hemma.
Vilken toppen tråd!!
Vi hade från början tänkt oss fest med dans och mat och dricka och hela baletten men insåg att då landar vi på 60 000kr.
Men så fundera vi och prata och prata och tänkte om helt.
Nu ska vi ha kyrkobröllop med brudskål och bröllopstårta och kaffe och efter det åker vi till Thailand 2veckor. Detta betyder att vi får en bröllopsresa som vi annars aldrig hade haft råd med.
Vi kommer att gifta oss på en söndag så på lörgadskvällen bjuder vi ut våra bästmen och brudtärnor på middag plus de få som kommer långväga.
På detta sett lägger vi pengarna på oss och på de närmsta vännerna som verkligen är viktiga.
Så detta gör att själva bröloppet kommer att hamna på ca.22750kr
Alliansringarna: 9500kr
Klänning: ca1500k
Underkläder: 1000kr/250kr
Skor: 500/500kr
Håraccessoarer: 250kr
Frisör: 500kr
Make up: 300kr
Skjorta: 500kr
Slips: 400kr
Mancettknappar: 400kr (han ska dock önska sig ett par i julklapp)
Näsduk: 250kr
Brudbukett: 500kr
Corsage: 200kr+200kr
Inbjudningskort: 100kr
Vigselprogram: 100kr
Tackkort: 100kr
Lokal: 500kr
Transsport: 2000kr
Tårta+fika. 1500kr
Brudskål: 1000kr
Alkoholfritt. 400kr
Resa: 30000kr
Fickpengar: 10000kr
Allt detta förutom ringar är ca för vi har inget annat köpt, jag ska ha min mormors vigselring som förlovningring och den är gratis, min kopis syr klänningen och sen såg jag att vi glömt att räkna med tärnornas blommer.
Mina skor