Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Buget för upp till 20 000 fortsättning

Vilken toppen tråd!!
    Vi hade från början tänkt oss fest med dans och mat och dricka och hela baletten men insåg att då landar vi på 60 000kr.
    Men så fundera vi och prata och prata och tänkte om helt.
    Nu ska vi ha kyrkobröllop med brudskål och bröllopstårta och kaffe och efter det åker vi till Thailand 2veckor. Detta betyder att vi får en bröllopsresa som vi annars aldrig hade haft råd med.
    Vi kommer att gifta oss på en söndag så på lörgadskvällen bjuder vi ut våra bästmen och brudtärnor på middag plus de få som kommer långväga.
    På detta sett lägger vi pengarna på oss och på de närmsta vännerna som verkligen är viktiga.
    Så detta gör att själva bröloppet kommer att hamna på ca.22750kr
    Alliansringarna: 9500kr
    Klänning: ca1500k
    Underkläder: 1000kr/250kr
    Skor: 500/500kr
    Håraccessoarer: 250kr
    Frisör: 500kr
    Make up: 300kr
    Skjorta: 500kr
    Slips: 400kr
    Mancettknappar: 400kr (han ska dock önska sig ett par i julklapp)
    Näsduk: 250kr
    Brudbukett: 500kr
    Corsage: 200kr+200kr
    Inbjudningskort: 100kr
    Vigselprogram: 100kr
    Tackkort: 100kr
    Lokal: 500kr
    Transsport: 2000kr
    Tårta+fika. 1500kr
    Brudskål: 1000kr
    Alkoholfritt. 400kr
    Resa: 30000kr
    Fickpengar: 10000kr
    Allt detta förutom ringar är ca för vi har inget annat köpt, jag ska ha min mormors vigselring som förlovningring och den är gratis, min kopis syr klänningen och sen såg jag att vi glömt att räkna med tärnornas blommer.
    Mina skor

• HelenaOlivia

konstigt det blev med mina skor där på slutet, vet ej varför...
    jag glömde ju nu oxå helt bort middagen på lördagskvällen som vi räknar ska gå på 10000kr.
    Vi kommer nog få lite ekonomisk hjälp av min m2b´s föräldrar och försöka önska oss saker vi vill ha i julklapp och födelsedagspresenter. Jag fyller dessutom 30år innan bröloppet:)

• HelenaOlivia

Ja slå ihop dem, låter billigare och roligt att kunna ha en dunderfest en 2 lite mindre.
    Och sen bara vanlig fika på era respektive dagar.
    Själv fyller jag oxå 30år nåsta år och tänkte då pga bröloppet bara ha lite fika, vill lägga pengarna på bröloppet ist.

• HelenaOlivia

vi bjuder barnen då vi nu inte ska ha fest utan bara fika så kan ju barnen va med annars hade sagt ammandebarn ska med och alla är välkomna i kyrkan.

• HelenaOlivia
    Hallon80 skrev 2008-07-26 23:37:35 följande:
    Inte läst hela tråden..men blev glad att nån annan som vi också bara ska ha fika?? Får man fråga hur ni ska ha det då?!
    Hej! Vi tänkte bjuda alla till kyrkan och sen hoppas vi att kyrkan har en lokal vi kan låna (får besked om kyrka o lokal den 11/8) och där tänkte vi ha brudskål och sedan bröllopstårta och lite annat fikabröd och så bara mingla ett par timmar och sedan hoppas vi kunna sticka iväg till Arlanda och vidare till Thailand.
    Hoppas det var till lite hjälp.
  • HelenaOlivia

Ja rean är kanon och loppisar är ett bra tips! Där kan du hitta allt, tyger, ljuslycktor, smycken och ja allt, och billigt och man kan pruta:)

• HelenaOlivia

Tänkte bara puffa lite... :)

Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning