• SweetSun

Buget för upp till 20 000 fortsättning

Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.

En tråd för alla som har en budget för under 20000.

• Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning
  • Hallon80

Inte läst hela tråden..men blev glad att nån annan som vi också bara ska ha fika?? Får man fråga hur ni ska ha det då?!

HelenaOlivia skrev 2008-07-26 19:03:54 följande:
    vi bjuder barnen då vi nu inte ska ha fest utan bara fika så kan ju barnen va med annars hade sagt ammandebarn ska med och alla är välkomna i kyrkan.
  • cesseny

Här är en till som har budget på under 20'.

Lokalen är gratis då jag lånar jobbets!
    Fotograf är gratis då en god vän är proffs-fotograf.
    Min klänning kostade 1395:- hos 4mom.
    Kommer lägga 1400:- på hår, make och naglar.
    Brudbukett plus corsage: 300:-
    Sambon ska köpa kostym på dressman och den går väl på ungefär
    1500:-
    Skor till oss båda: 800:- (kan bli billigare)
    Mat: cirka 2500-3000:- till 30 personer, ska göra egen.
    Bordsdekorationer: cirka 300:-
    Alkohol: cirka 2500:-
    Ringar: 5000:-
    Festprogram, tackkort: egengjorda så kanske 100:- för färgpatroner och papper.
    Underhållning: Kommer ha spellista på datorn och sedan får vi låna en karaoke av en bekant.

Har tur som har mycket gratis, fick även ett otroligt bra pris på hår och make av en bekant.

• skruttgumma

Ni som ska ha festprogram, vad har ni i dem? Har inte riktigt fattat vitsen med dem..

• cesseny

Mitt festprogram består av menyn, lite anodokt om hur jag och min m2b träffades, lite viktiga händelser i vårt gemensamma liv, några roliga "historier" där en man beskriver problem med sin "dator" sedan han uppgraderat från flickvän till fru... sedan avslutningsvis en fin dikt. Många har ju även gästpresentation med, men jag tror att jag hoppar över det då de flesta känner varandra...

• T3ZZ

cesseny
    va e d för roli historia me mannen som skulle uppdatera sin dator? kan du inte skriva den här. Snälla

• Soon and very soon

Har hittat svarta ljus på rean! 12 st för 100 spänn!ska man köpa fler då? ha några extra?? vad tror ni?? många bäckar små...

• T3ZZ

soon and very soon:
    beror ju på hur många ni e. hur stora borden e å sånt. men ja har räknat me 13 bord på ca 50 pers då blir d ett ljus per bord. ja har bara spånat så ja vet inte.

• HelenaOlivia
    Hallon80 skrev 2008-07-26 23:37:35 följande:
    Inte läst hela tråden..men blev glad att nån annan som vi också bara ska ha fika?? Får man fråga hur ni ska ha det då?!
    Hej! Vi tänkte bjuda alla till kyrkan och sen hoppas vi att kyrkan har en lokal vi kan låna (får besked om kyrka o lokal den 11/8) och där tänkte vi ha brudskål och sedan bröllopstårta och lite annat fikabröd och så bara mingla ett par timmar och sedan hoppas vi kunna sticka iväg till Arlanda och vidare till Thailand.
    Hoppas det var till lite hjälp.
  • skruttgumma

soon and very soon ---> Jag tycker du ska passa på att köpa fler, bättre att ha några extra isf, det var ju inte jättedyrt. Man kan ju tappa i golvet oxå..

Jag tror att vi kanske oxå ska ha bara fika. Är lite rädd att festen ballar ur till fyllefest (känner vissa av våra vänner) och jag vill inte bära min (då) man till hotellet, och vill heller inte att vi ska ramla i säng med en gång och somna, då känns det som om vi lika gärna kunde sova hemma..

Puffar för att få höra om mannen och "datorn"

Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning