• SweetSun

Buget för upp till 20 000 fortsättning

Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.

En tråd för alla som har en budget för under 20000.

• Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning
  • HelenaOlivia

konstigt det blev med mina skor där på slutet, vet ej varför...
    jag glömde ju nu oxå helt bort middagen på lördagskvällen som vi räknar ska gå på 10000kr.
    Vi kommer nog få lite ekonomisk hjälp av min m2b´s föräldrar och försöka önska oss saker vi vill ha i julklapp och födelsedagspresenter. Jag fyller dessutom 30år innan bröloppet:)

• skruttgumma

Vill bara skriva att jag oxå tycker att detta är en himla trevlig tråd. Blev lite mörkrädd först och tänkte att jag hamnat helt fel när jag läste i lite andra trådar.. Vi har inte satt datum för bröllopet än eftersom vi officiellt inte är förlovade (sambon tycker det är viktigt att han får göra ett riktigt frieri och det ska helst bli en överraskning när, ja det låter nog konstigare än det är), men vi fyller båda 30 nästa år, så funderade lite på om vi skulle sätta ihop det till en enda fest.. Annars känns det som om det blir lite mycket på samma år. Fast man vill ju fira båda..
    Vad tycker ni?
    Om vi lyckas med budgeten så kan vi ev gifta oss på våren och sen ha 30-årsfest på hösten. Blir det för mycket?

• SweetSun

när det gäller budget och ekonomi skulle jag slå ihop festerna! Annars kan det ju lätt bli dubbla utgifter..

• T3ZZ

Slå ihop! E min förste tanke! Ni kan ju bara ha ett vanligt kalas när ni fyller 30, men inga krussiduller.

• DarlingLiellen

Håller fullständigt med T3ZZ! Slå ihop till ett enda stort partaj när ni tänkt ha bröllopet och kör på kaffe och tårta när era resp födelsedagar är.

• HelenaOlivia

Ja slå ihop dem, låter billigare och roligt att kunna ha en dunderfest en 2 lite mindre.
    Och sen bara vanlig fika på era respektive dagar.
    Själv fyller jag oxå 30år nåsta år och tänkte då pga bröloppet bara ha lite fika, vill lägga pengarna på bröloppet ist.

• skruttgumma

Tack för alla tips! Ja, det får nog bli antingen att vi slår ihop dem eller att vi lägger allt krut på bröllopet och sen bara firar födelsedagarna som man brukar. Alternativet är ju att vänta med bröllopet till nästa år, men det vill jag ju inte
    På torsdag ska vi åka på vår "hemliga resa" som sambon av misstag en gång råkade kalla "våran förlovningsresa" så kanske det blir ett frieri då. Men ska inte tänka så, för då blir det säkert inte så..

• skruttgumma

Hur ska ni göra med barn förresten?
    Har förstått att det kan vara väldigt känsligt..

• HelenaOlivia

vi bjuder barnen då vi nu inte ska ha fest utan bara fika så kan ju barnen va med annars hade sagt ammandebarn ska med och alla är välkomna i kyrkan.

• Lillsnufflan

Vi bjuder barnen. Vi har själv en sjuårig son som jag vill ska vara med och fira och det blir skojigare för honom om det är andra barn där. Vi bjuder några vänner men annars blir det mest familjen och de flesta dricker inte alls och de som gör det tar sällan mer än ett glas till maten. Så det är fullt kompatibelt med barn. Jag har förövrigt aldrig varit på ett bröllop, verken i familjen eller i vänskapskretsen, där man inte haft barnen närvarande. För mig är ett bröllop en familjehögtid, men jag förstår att andra ser annorlunda på det. Och jag tycker helt klart att det är upp till dem som gifter sig som får bestämma.

Däremot har jag sett personer här på BT som blivit irriterade för att deras vänner frågar om de får ta med en nyfödd bebis på det barnfria bröllopet. Generellt sätt tycker jag inte det hör til god ton att fråga om man får ta med sig någon, barn eller vuxen, till en fest dit de inte är bjudna. Men varför ens bjuda en person som man VET inte kan komma? För det är svårt att lämna en nyfödd bebis hemma kanske en hel dag om bröllopet ligger långt bort. Vore det jag skulle jag nog tala med mina ammande vänner INNAN jag skickade ut inbjudningarna och förklara situationen: att jag VERKLIGEN inte ville ha några barn närvarande ens vid vigseln och så frågat om de vill bli bjudna ändå. Annars känns det ju nästan taskigt att skicka ut en inbjudan, lite som: se nu vad du missar! Men dessa människor hör tack och lov till undantagen.

Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning