• SweetSun

Buget för upp till 20 000 fortsättning

Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.

En tråd för alla som har en budget för under 20000.

• Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning
  • SweetSun

finns ju fler budget trådar, tyvärr verkar den gamla har försvunnit från min lista

Kan ju lista de saker som är budget för oss;

Klänning; rosa 50's modell 1200kr
    Ringar; putsar våra förlovningsringar och jag gör om min gamla släktring ca 1000kr
    fest; i Bygdegård, 600kr
    Transport är våran egen bil, amerikansk.
    Buketten gör min väninna.

• skruttgumma

Jag har just fyllt i den budgeten som man kan fylla i här på BT. Lite på ett ungefär, men hamnade på lite drygt 20.000.. Funderar på om man verkligen måste ha middag?? Kan man inte gifta sig på kvällen och ha bara tårta? Läste att det ofta var så på eftermiddagsbröllop förr, men hur ska folk stå sig en hel fest om de inte får mat?

• Lillsnufflan
    skruttgumma skrev 2008-07-20 22:02:27 följande:
    Jag har just fyllt i den budgeten som man kan fylla i här på BT. Lite på ett ungefär, men hamnade på lite drygt 20.000.. Funderar på om man verkligen måste ha middag?? Kan man inte gifta sig på kvällen och ha bara tårta? Läste att det ofta var så på eftermiddagsbröllop förr, men hur ska folk stå sig en hel fest om de inte får mat?
    Ska man ha en lång fest med dans och så, behöver man nog mer än tårta för att orka. Däremot kan man ju ha en kortare mottagning efter vigseln och då klara sig på kaffe och tårta.
  • Lillsnufflan

Vår budget låg på 20 000 men vi åkte på en ekonomisk smäll i samband med en oväntat resa utomlands pga. begravning samt en gigantisk elfaktura. Så nu får vi vackert klara oss på 15 000.

Min syster som är kostekonom avrådde oss från buffé då folk tydligen äter mer då och man dessutom måste ha mer av varje rätt då folk ofta äter "ojämnt" (dvs. alla vräker i sig av en viss paj medan de lämnar en annan). Inom måltidbranschen brukar man tydligen räkna med 65kr/pers för trerätters och 85kr/pers för buffé i råvaror sedan kan ju det variera. Gryta med massor av billiga rotsaker blir ju billigare och rådjursfilé dyrare. Men hon har i alla fall försäkrat mig om att 65kr ska räcka för oxfilé med tårta som efterrätt.

• SidenRos

hej tänkte titta in här vi har sagt max 20000kr för vårat bröllop så vi hoppas att det håller är uppe nu i 17000 så nu får det inte gå upp så mycket mera ;)

• skruttgumma

Oj, det är ju bra. Kollade just på catering och då blir det ju typ 250kr per person med buffé. Och det stämmer ju verkligen som du säger att det blir mer mat. Men måste man inte ha serveringspersonal om man inte har buffé? Det kostar ju..

• Marijaaa

Oj budget 20.000 vad kan man få för det? Ni som har det hur många gäster har ni då?

• skruttgumma

Vi har nu 58 gäster på vår lista, och budgeten ligger på 20.630kr och då har vi fått precis det vi vill ha.. Det enda jag letar efter är mat som håller budgeten som vi lagt för det..

• SweetSun

vi har ca 40 gäster skulle jag tippa på. Men det är inte svårt att komma under 20.000kr, om man skippar asdyra lokaler, skippar klänning för 7000kr och ringar för 20.000kr.

Har man de kraven - ja då blir det dyrt.

• Lillsnufflan

Jo, så är det ju. Det förutsätter att man har bekanta som kan ställa upp mot mat, fest och kanske en liten (med betoning på liten) slant. Några kompisars småsyskon, typ.

skruttgumma skrev 2008-07-20 22:15:25 följande:
    Oj, det är ju bra. Kollade just på catering och då blir det ju typ 250kr per person med buffé. Och det stämmer ju verkligen som du säger att det blir mer mat. Men måste man inte ha serveringspersonal om man inte har buffé? Det kostar ju..
Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning