• SweetSun

Buget för upp till 20 000 fortsättning

Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.

En tråd för alla som har en budget för under 20000.

• Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning
  • T3ZZ

vår budget ligger på ca 30 000. men ja känner att ja hör hemma här ändå. =)

• Bröllop år  2010

elsi: Afternoon tea? Hur menar du då? Är inte så insatt i det!

• jenita659

Är väldigt nyfiken på - vad ska ni ha för mat och var har ni möjlighet att laga så mycket mat som till 90 personer och klarar det på 7000 kr?

wilhelminaN skrev 2008-05-12 20:47:37 följande:
    Hej30000 ligger vår budget på och den skall vi klara.Vi skall ha ett bröllop för 90 personer och göra allt själv i princip. Maten - trerätters - lagar vi själva inklusive bröllopstårtan, allt kan förberedas och det blir inte buffé - vi har fått ner det till 7000 SEK. Drickat kommer att gå på lika mycket.Fotografering skippar vi - det finns bra digitalkameror nuförtiden och de flesta har en - någon bra bild måste det bli.Hår gör min kusin eller så lockar jag det själv. Blommor och dukning gör svärmor. Transport från kyrkan struntar vi i.Min brudklänning kostar 5000 SEK och så har vi lokalen som kostar 5000 SEK. Min sambo har köpt en ny kostym för 3000 SEK som harn kommer att använda igen och så har vi småkostnader såsom lite dekorationer och dylikt.Allt går bara man vill!
  • skruttgumma

Ja, mat är något vi definitivt borde ta upp i den här tråden. Det är den som hotar att spräcka vår bundget

• T3ZZ

Vi ska köpa potatissallad å koka färsk potatis sen blir det fruktbricka från hemköp. en hel ko får vi från min mor å far som min svärfar ska grilla åt oss. Ja hoppas att maten ska gå på 3000 kr för ca 60 pers. Men det finns ju alltid saker som tillkommer. Ni kanske känner någon bonne ni kan fråga om en ko?

• skruttgumma

Jag hoppas på att min mamma och pappa ska vilja betala maten.. Men vi kommer iaf att göra själva.
    Tyvärr har vi inte tillgång till någon ko, nån som har andra tips på vad man kan laga?

Vill ändå att det ska vara lite festligare än vanligt. Hade varit hur coolt som helst med en hel ko.. Ska den grillas hel?

• lillamaa

jag har funderat lite smått på det dä rmed maten (kommer laga själv)

kommer nog bli:
    potatisar
    couscous
    pasta sallad
    vanlig sallad med fetaost på sidan (alla kanske inte tycker om)
    lax
    kyckling (marinerad och skivad i tunna skivor)
    fläskfile (samma här)
    hemmagjort bröd

vad tror ni om de? ta bort/lägga till nått?

• T3ZZ

Nä inte hel. Vi har en slaktare som kommer skära upp den i mindre bitar sen så skär vi upp den i ännu mindre i smakliga bitar. Men ja skulle tycka d va hur kul som helst med en hel grillad ko, men d kan ta lite tid.

Lillmaa:
    Har ni någon som helst aning va d kalaset kommer kosta? Lite intresserad . M2B gillar lax så funderar på d lite. va kostar d?
    Hur många pers e d tänkt för?

• Soon and very soon

man kan ju grava lax själv till ett mycket billigare pris än i affären, det är ju bara det råa kilo priset som blir, salt peppar o dill är ju inte dyrt.

• lillamaa

ja just, gravad lax ska vi också ha. det gör jag också själv!!

vi kommer ha ca 50 pers (40 vuxna). vet inte alls vad de kommer gå på. men pappa känner lite fiskare så fisken kanske man hittar billigare. sen kanske mamma och pappa vill hjhälpa till lite ... annars får man väl passa på när det är extra pris och frysa in.

maten, kläderna och alkoholen är det som kommer kosta. blommor, smink, hår osv kommer jag fixa själv

Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning