Inlägg från: lillamaa |Visa alla inlägg
  • lillamaa

Buget för upp till 20 000 fortsättning

brukar vara här och kika. har ingen budget ännu men vill ju inte spendera hur mkt som helst..

• lillamaa

ett tips till er som inte har bekanta som kan fixa allt (detta förutsätter att ni är ute i god tid) är att önska sig presentkort i julklapp/födelsedagspresent till olika stället. tex bolaget, bageriet, eller vart ni nu ska handla saker

• lillamaa

ett till tips (håller jag själv på med nu)! gör en tre spalter "jätte viktigt", "viktigt" "inte lika viktigt" eller vad ni nu vill kalla de och bestäm er för vart pengarna ska gå. SÅÅÅ lätt att dras med i allt när man kollar på BT och i tidningar

• lillamaa

lithos: när och vart brukar de rea ut papper?

• lillamaa

kollar in här lite. letar tips och ideér. framfrö allt billiga recept till egen buffé och goda tårtidéer.

• lillamaa

jag funderar på att sattsa på skor, åt oss båda, och möjligtvis en skjort åt m2b under studenten nästa sommar.

• lillamaa

jag har funderat lite smått på det dä rmed maten (kommer laga själv)

kommer nog bli:
    potatisar
    couscous
    pasta sallad
    vanlig sallad med fetaost på sidan (alla kanske inte tycker om)
    lax
    kyckling (marinerad och skivad i tunna skivor)
    fläskfile (samma här)
    hemmagjort bröd

vad tror ni om de? ta bort/lägga till nått?

• lillamaa

ja just, gravad lax ska vi också ha. det gör jag också själv!!

vi kommer ha ca 50 pers (40 vuxna). vet inte alls vad de kommer gå på. men pappa känner lite fiskare så fisken kanske man hittar billigare. sen kanske mamma och pappa vill hjhälpa till lite ... annars får man väl passa på när det är extra pris och frysa in.

maten, kläderna och alkoholen är det som kommer kosta. blommor, smink, hår osv kommer jag fixa själv

• lillamaa

sen tänkte jag att vi skulle ha en tråtbuffe efteråt. ska be mamma och min styvmamma göra varsin tårta och så ska jag fixa en själv.

sen ska jag be min farmor göra en smörgåstårta (räkor och lax) till natten. goben kommer be sin far göra en (med skinka och ost) och min mormor kommer nog ställa upp med "piraka". fråga mig inte vad det heter på svenska. de är ett slags bröd med typ ris i mitten.

• lillamaa

sen till maten kommer vi nog bara ha saft och kolsyrat vatten (som man kolsyrar själv). goben har pratat om att vi borde köpa läska men jag tycker faktiskt de räcker med saft och vatten. där sparar vi ju några 100-lappar.
    ja sen kanske de blir vin och lättöl...

• lillamaa

vi äger ingen, men pappa har en så jag tänkte att vi skulle låna från honom sen.

• lillamaa

skruttgumman: vi kommer skräddarsy en kostym gå goben via internet. kostar ca 3000:-. visst kunde man köpt en begagnad men jag ser det som en investering. alla behöver ju en kostym som sitter bra ;)

Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning