• SweetSun

Buget för upp till 20 000 fortsättning

Den gamla hade stängts , kanske det behövs en ny? Hur ser era bröllop ut, vad har ni dragit in på, hur tänker ni.

En tråd för alla som har en budget för under 20000.

• Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning
  • bride 2be

ställer mej till skaran, men räknar med att spräcka budgeten dock, Men vi har tur eller ska jag säga för snälla föräldrar. Mina kommer stå för halva festen plus min klänning. Burdgumens föräldrar ska mina föräldrar tala med så ev blir det så att vi enbart behöver stå för :
    Hår/smik
    Fotograf
    Blommor
    Ring
    Transport
    mm

men att bara få hjälp med halva festen är ju en enorm hjälp det och väldigt oväntat med. Det innebär med att vi kan åka på en bröllopsresa tidigare än vi trott.

• SweetSun

bride 2be; ja det är skönt om man kan få hjälp! Vi får hjälp med fotografen av min mamma + att hon har ordnat ett ev band.

Sen får vi se under tiden vad sambons föräldrar bidrar med, för det gör de säkert.

• bride 2be

ja det är skönt med det stödet, hade varit glad bara de ville hjälpa till med ev förberedelser av lokaler och maten vart lite förvånad när mamma o pappa erbjöd sig att hjälpa oss så mycket. Men det va som mamma sa att gifter sig det gör jag ju förhoppningsvis bara en gång i livet och då vill de att jag ska få det jag vill ha så det blir ett ordentligt bröllop som on sa.

• mazaba

sprack våran budget igen ringen jag fastna för kosta mer än vi tnlt 4700kr hade räknat med 3000kr men det är ju nåt man går med resten av livet o ja fastna direkt för denna svårt att kolla efter en annan då.

• Timba
    mazaba skrev 2008-06-07 18:59:14 följande:
    sprack våran budget igen ringen jag fastna för kosta mer än vi tnlt 4700kr hade räknat med 3000kr men det är ju nåt man går med resten av livet o ja fastna direkt för denna svårt att kolla efter en annan då.
    Tror man ändå ska välja den ring man vill ha (även fast man ska ha "budget bröllop"). Ringen kommer man ju, förhoppningsvis, att bära dagligen hela livet! Vad är det för ring du hittat då? *nyfiken
  • Timba
    mazaba skrev 2008-06-07 18:59:14 följande:
    Tror man ändå ska välja den ring man vill ha (även fast man ska ha "budget bröllop"). Ringen kommer man ju, förhoppningsvis, att bära dagligen hela livet! Vad är det för ring du hittat då? *nyfiken
  • mazaba

vilket märke kommer ja inte i håg men det är både vitt o rött guld vitt på kanterna o guld i mitten med 3 små pärlor tror ja de va, liten o diskret passade super bra direkt, samma märke som vi har på våra förlovningsringar

• skruttgumma

Jag är mest här och kollar lite i förebyggande syfte eftersom sambon bara hintat lite om att ett frieri kan komma inom en snar framtid..
    Men har börjar kolla lite på budget och håller helt med att man kan bli förblindad av allt lullull som är totalt onödigt. Ska vissa verkligen ha toapapper som matchar servetterna på riktigt?

Några saker som jag tänkt spara in på är:
    -->Istället för en dyr brudbukett funderar jag på att ha en riktigt fin röd ros.
    -->Istället för en fotograf kan vi gå till en sån där fotostudio där man blir sminkad och fotograferad gratis och sedan bara betalar för de bilder man vill ha. De har öppet på lördagar så man kan åka emellan vigseln och festen om man absolut vill ha samma dag. Annars har man ju alltid någon som kan ta massa kort på en vid någon fin bakgrund, med digitalkameror kan man ju ta 100 kort och sedan om det blir snett eller för mycket bakgrund eller så så kan man redigera i photoshop.
    -->Istället för att betala någon för att sköta musiken så ska vi göra en skiva med alla låtar vi vill ha och låta den gå.
    --->Transport från kyrkan för brudparet 1500:- stod det i en budget jag såg.. Varför? Häst och vagn eller? Vi kan väl åka i pappas bil?

Det jag vill lägga pengar på är att få en ring jag vill ha och så vill jag faktiskt ha en fin klänning. Ingen svindyr, men vill ha en brudklänning, inte gå till H&M och köpa en vit klänning bara..

Jag tycker detta var en toppentråd förresten!!!

• T3ZZ

Vad heter den gamla tråden? Blev jätte intressant att titta på den här tråden. Ja hade tänkt en budget på 50 000 men går det att få ned den så e d ett stort +

//
    theresetomas.blogg.se

Svar på tråden Buget för upp till 20 000 fortsättning