Inlägg från: Helen och Johan |Visa alla inlägg
  • Helen och Johan

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2

Har antligen bokat lokal och bestamt datum nu, 16 maj 2009 pa Ungdomens hus mitt i Malmo blir det! Nasta steg ar val att hitta en fin plats for en borglig vigsel och titta pa lite olika cateringfirmor, nagon som har nagra bra tips?

• Helen och Johan

GladaEmma: Lokalen ligger på Norra skolgatan och man hyr av kommun. Festsalen är hur fin som helst, väldigt pampig och med scen. Mat och dryck ordnar man själv, precis som vi ville ha det :)

Huzzan: Tack för cateringtipset! Ska definitivt kolla upp dem. Vad tittar du på för lokaler?

• Helen och Johan

Tack for tipset om Nystroms Gastronomi!

Ar det forresten nagon har som ska gifta sig borgligt och har nagra tips pa vigselforattare?

• Helen och Johan

Nu nar lokalen ar bokad och vigselplats har vi planerat att titta pa vid nasta Malmo-besok i augusti, sa borjar det kanske bli dags att titta pa klanning? Jag ska forsoka ge mig ut i Aberdeen och titta pa klanningar till helgen, har dock inga storre forhoppningar pa att hitta nagot har med tanke pa det urusla utbudet nar det galler klader, skor etc. Men det kan ju vara bra att fa nagon uppfattning om vad man gillar/inte gillar. Jag har jattesvart att se mig sjalv i brudklanning sa jag maste nog ge mig ut och prova lite och inte bara titta pa bilder pa internet. Har ni borjat prova klanningar?

• Helen och Johan

Oh, coolt med NY! Dar maste det ju finnas hur mycket brudklanningar som helst... och koper du ingen dar, sa har du sakert anda fatt lite inspiration :)

Jag far nog forlita mig pa Malmo/Kopenhamn. Det brittiska modet ar faktiskt inte mycket att hanga i julgranen.

• Helen och Johan

Vi verkar ha kommit exakt lika langt! Har bokat lokal (Ungdomens Hus i Malmo) och datumet ar samma som ert, 16 maj :). Vi var faktiskt ocksa lite inne pa Skane Tranas, det ser sa himla fint ut, men kom fram till att vi faktiskt hellre ville vara i Malmo. Kommer du fran Osterlen sjalv?
    Vigselplats ska vi titta pa i augusti, antagligen blir det vid havet eller i nagon av parkerna i Malmo.

Skåne09 skrev 2008-07-15 18:46:46 följande:
    Tack. Det går i alla fall framåt. Vi har lokal - Skåne Tranås, och datum 16:e maj. Har funderat kring maten, som vi får hjälp att laga, sen är det mest tankar, och lösa trådar. Känns fortfarande långt borta även om vi vet att det inte är det. Förhoppningsvis får vi lite mer fart efter sommaren. Just nu funderar vi på vart vi ska ha själva vigseln. Vi vill inte vara i kyrkan och funderar på Haväng. Är det någon av er som har koll på någon särskilt vacker plats där som inte är "mitt på det öppna" fältet?
  • Helen och Johan

Hedebris: Hur ar det? Vad hander? Varfor ska du stalla in? Behover du hjalp, ar det nagot jag kan gora?

• Helen och Johan

Var ska ni vara? Hur många serveringspersonal behöver du?

Det löser sig ska du se, det finns fler vänliga själar där ute än vad du tror!

Kram

• Helen och Johan

Jag kan tyvärr inte ställa upp själv eftersom jag bor i Skottland, men jag har två syskon i 17-års åldern som ev skulle kunna hjälpa till. Dessvärre tror jag inte att de har någon större serveringsvana, men om du vill kan jag fråga dem (de har säkert kompisar som också kan ställa upp). Vad hade du tänkt för betalning?

Annars kanske det finns någon annan här som kan ställa upp för dig om du i din tur kan tänka dig att ställa upp för dem?

• Helen och Johan

Jag har bokat tid i morgon for att titta/prova klanningar. Ska bli valdigt spannande! Vadret ar tyvarr inget som staller till nagra hinder har i Aberdeen... Jag vet inte alls vad jag vill ha for klanning, daremot vet jag vad jag INTE vill ha. Inte marang, inte axelbandslos och inte slap. Hm hoppas jag far lite ideer i morgon.

• Helen och Johan

Nu har jag kopt min klanning! Det gick mycket snabbare an vad jag hade forvantat mig :)

Jag har tittat lite pa klanningar i Aberdeen, men nu var jag i Malmo ett par dagar och var bland annat inne pa Palm design, dar jag hittade precis en san klanning jag ville ha! Sa himla vacker ar den, och jag kanner mig verkligen superfin i den. Det kandes lite trist dock att lamna kvar den i Malmo, men men...

Hur har det gatt for er andra?

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2