• GladaEmma

    Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2

    Hej alla

    Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

    Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

    ------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

  • Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2
  • GladaEmma

    31 Igår 22:21 - ID: 2905445
    Lillkotten

    Hej! Är ganska ny på BT, har surfat runt lite på bröllopsrelaterade sidor sen den 15:e mars när vi förlovade oss och letat efter tips i Malmö-trakten. Läste igenom den här tråden och har redan fått jättemycket tips på lokaler. Vi planerar i nuläget april/maj nästa år men har inte kommit så långt i övrigt förutom att det ska vara kyrkbröllop. Känns som ett jätteprojekt så vi vet inte riktigt i vilken ände vi ska börja men det kommer nog snart. Har ni några tips på vilket man ska ta tag i först?

  • GladaEmma

    Hej Lillkotten

    Ett tips är att börja med lokal och kyrka. De populära lokalerna har en tendens att bokas väldigt tidigt...

  • Lillkotten

    Hej igen
    Har haft fullt upp, maj är en månad full av födelsedagar med släkten och nu har vi fått frågan om datum nästan lite väl många gånger med hänvisning till att vi förlovat oss nyligen. Det är nästan så att man blir lite anti-bröllop... Har inte kännts så kul när man blir pressad, framförallt blir min sambo lite avigt inställd. Han verkar dock ha lugnat sig lite igen nu och pratar om när jag ska byta efternamn så nu känns det kul att ta tag i det hela igen Jag har hittat lite listor på kyrkor i Skåne på nätet men listor på lokaler verkar ingen ha sammanställt så det får bli via tips. Ska ägna juni åt detta. Räknar med ca 50 gäster så det behöver inte vara så stor lokal men helst i sydvästra Skåne.

  • Tjolinti

    Hej :)
    Ska gifta mig den 16de Maj nästa år. Kyrka, lokal är bokat. Klänning och skor ät köpta. Eller klänningen är beställd och på väg hem. Tror inte jag rör mig jätte mycket i vikten. Knyt i ryggen så jag har råd att gå upp eller ner. Helst ner :P Min sambos kläder är också beställda o håller på o sys. Har handlat kläderna på Södra Högtidskläder i Malmö. Super bra service tycker jag. Visste verkligen vad dom snackade om.

    Lokalen blev söderslätts Bygdegård. Nöjd med det, men jag har lite problem nu med hur jag ska piffa till den. Var inne på fiberduk men vet inte riktigt hur jag ska fästa det i taket :S...

  • GladaEmma

    Vi var oxå inne på Söderslätt först, men det blev Kyrkheddinge istället.

    Ang. fiberduken... Dubbelkolla med de som har stället så att du får lov att fästa en sådan i taket - kan vara brandföreskrifter som säger något om det...


    Tjolinti skrev 2008-06-10 20:25:35 följande:
    Hej :) Ska gifta mig den 16de Maj nästa år. Kyrka, lokal är bokat. Klänning och skor ät köpta. Eller klänningen är beställd och på väg hem. Tror inte jag rör mig jätte mycket i vikten. Knyt i ryggen så jag har råd att gå upp eller ner. Helst ner :P Min sambos kläder är också beställda o håller på o sys. Har handlat kläderna på Södra Högtidskläder i Malmö. Super bra service tycker jag. Visste verkligen vad dom snackade om. Lokalen blev söderslätts Bygdegård. Nöjd med det, men jag har lite problem nu med hur jag ska piffa till den. Var inne på fiberduk men vet inte riktigt hur jag ska fästa det i taket :S...
  • Huzzan

    Vi är i processen att leta lokal.... inte lätt..... vissa av de vi varit i kontakt med har inte kännt så seriösa... på ett ställe dök inte ens lokalansvarige upp!! man blir putt för mindre!

  • Tjolinti

    så oseriöst att inte ens dyka upp :S

    jag har ett annat problem. Jag o min sambo vill göra annorlunda dans som våran första. Då var vi ille på dirty dancing. lyftet där i slutet kommer aldrig att fungera. hahaha. Sambon är för svag o jag väger för mycket. o lite alkohol på det så e det stor skaderisk. då finns möjligheten att han kan ju bara ta upp mig i famnen o snurra runt lite. jätte trevligt men nu ska jag ha en underkjol på mig. antagligen med stålskenor då. hmmm???? hur F*N gör man nu det då. kommer det går bra ändå tror ni?

  • Huzzan

    Tjolinti, jag kan se att det kan bli lite svårigheter med att köra lyftet från dirty dancing.... kan bli en potentiell smäll...

    kan rekomendera att typ söka på dancer från amerikanske so you think you can dance... i de olika koriografierna för vals finns det olika typer av lyft (vet inte om man måste vara proffs för att kunna genomföra det... ser så lätt ut när de gör det) kan vara värt en kik... lycka till!!!

  • GladaEmma

    Usch o fy. Var var detta?


    Huzzan skrev 2008-06-11 18:52:04 följande:
    Vi är i processen att leta lokal.... inte lätt..... vissa av de vi varit i kontakt med har inte kännt så seriösa... på ett ställe dök inte ens lokalansvarige upp!! man blir putt för mindre!
  • Helen och Johan

    Har antligen bokat lokal och bestamt datum nu, 16 maj 2009 pa Ungdomens hus mitt i Malmo blir det! Nasta steg ar val att hitta en fin plats for en borglig vigsel och titta pa lite olika cateringfirmor, nagon som har nagra bra tips?

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2