• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2
  • Helen och Johan

Jag har bokat tid i morgon for att titta/prova klanningar. Ska bli valdigt spannande! Vadret ar tyvarr inget som staller till nagra hinder har i Aberdeen... Jag vet inte alls vad jag vill ha for klanning, daremot vet jag vad jag INTE vill ha. Inte marang, inte axelbandslos och inte slap. Hm hoppas jag far lite ideer i morgon.

• GladaEmma

Tihi vi hade nog kunnat prova klänningar ihop - samma klänningar :P

Helen och Johan skrev 2008-08-01 15:47:02 följande:

Jag har bokat tid i morgon for att titta/prova klanningar. Ska bli valdigt spannande! Vadret ar tyvarr inget som staller till nagra hinder har i Aberdeen... Jag vet inte alls vad jag vill ha for klanning, daremot vet jag vad jag INTE vill ha. Inte marang, inte axelbandslos och inte slap. Hm hoppas jag far lite ideer i morgon.
  • Skåne09

Vi verkar alla vara ute efter samma stil, även om jag kan tänka mig en axelbandslös om den sitter rätt. Vore kul att följa era provningar för att få mer inspiration.

tyvärr blev det ingen klänningsdag här då det visade sig att mitt halsont var halsfluss. men det kanske inte heller hade varit så smart att trängas med alla inne i centrum idag eftersom det är Prideparaden. nya tag en annan lördag.

GladaEmma skrev 2008-08-02 10:55:31 följande:
    Tihi vi hade nog kunnat prova klänningar ihop - samma klänningar :PHelen och Johan skrev 2008-08-01 15:47:02 följande:
  • GladaEmma

Nä det blev inget för min del heller - får väl försöka boka in det nästa lördag eller så...

Har ni några tips på butiker i Malmöområdet kanske?

Stackars Skåne09 som lyckats dra på sig halsfluss - krya på dig!

• Hedebris

jag köpte min på romantica. tycker de är superproffsiga och har fina klänningar..

kan ej rekomendera den nere vid hansa. De är grymt otrevliga och service vet dem inte vad det är..

• GladaEmma

Var ligger Romantica?

De vid Hansa gillar inte jag heller - butiken känns så rörig oxå!

Hedebris skrev 2008-08-03 13:23:38 följande:
    jag köpte min på romantica. tycker de är superproffsiga och har fina klänningar..kan ej rekomendera den nere vid hansa. De är grymt otrevliga och service vet dem inte vad det är..
  • Talulah

Ingen annan än jag som ska sy upp klänningen?

• GladaEmma

Jag lär behöva sy upp min - är alldeles för kort för en "normal" klänning =)

Talulah skrev 2008-08-04 11:49:40 följande:
  • Jennzy

Vi kommer gifta oss den 8/8-2009. Vigseln kommer hållas i S:t Matteuskyrkan i Malmö och festen kommer hållas på Margareta Paviljongen. Känns bra att ha bokat det även om det är lång tid kvar.

Vi har även fixat brudtärnor och bestmen.

Har börjat fundera lite på blommor och klänning men inte så mycket. Annars har vi inte gjort något direkt aktivt i våra bröllopsplaner =)

Men det ska bli riktigt härligt. Längtar verkligen.

• Jennzy

Jag lär inte behöva sy upp min klänning då jag är 185 cm lång =) Kommer nog ha svårare för att hitta en som verkligen är riktigt lång =)

Talulah skrev 2008-08-04 11:49:40 följande:
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2