• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2
  • Hedebris

jag vet inte riktigt. rör sig nog om ca 6pers

vi ska vara i malmö på siriuspalatset

ni är guld om ni vill hjälpa en hjälplös brud i nöd ;)

• Helen och Johan

Jag kan tyvärr inte ställa upp själv eftersom jag bor i Skottland, men jag har två syskon i 17-års åldern som ev skulle kunna hjälpa till. Dessvärre tror jag inte att de har någon större serveringsvana, men om du vill kan jag fråga dem (de har säkert kompisar som också kan ställa upp). Vad hade du tänkt för betalning?

Annars kanske det finns någon annan här som kan ställa upp för dig om du i din tur kan tänka dig att ställa upp för dem?

• Hedebris

jag kan definitivt tänka mig att hjälpa till på era bröllop 2009 om jag får hjälp :D definitivt.

vi har som sagt inte så gott om pengar... men runt 500kr.

• GladaEmma

Hur går det för er alla? Själv funderar jag på att börja titta efter klänning snart =)

• Skåne09

Emma, jag hade samma plan för lördag med min brudtärna. Men nu känner jag att vädret får avgöra. Om det blir för varmt och kvavt så känns det ju inget kul att prova klänningar. Men jag är riktigt sugen på att kolla vad som finns och vad jag gillar. Så klart har jag surfat runt en del men att få ta på dem och se dem på är ju lite av en annan sak.

Har du några tankar på vad du vill ha för typ av klänning?

• Plummis83

Hej på er alla!!

Jag kommer visserligen gifta mig i Skanörs kyrka och sedan ha festen på Söderslätts Bygdegård men kanske kan få vara med här oxå??

Roligt att kunna vara med i flera trådar ju och vara aktiv!!

• GladaEmma

Så sant så - jag lär oxå vänta tills det är lite "normalare" värme ute. Man vill ju inte vara allldeles klibbig när man ska prova!

Jag har surfat runt en massa och har väl mer eller mindre bara kommit fram till att jag inte ska ha en "gräddbakelse" utan en enkel klänning =) Du då?

Skåne09 skrev 2008-07-31 20:14:17 följande:
    Emma, jag hade samma plan för lördag med min brudtärna. Men nu känner jag att vädret får avgöra. Om det blir för varmt och kvavt så känns det ju inget kul att prova klänningar. Men jag är riktigt sugen på att kolla vad som finns och vad jag gillar. Så klart har jag surfat runt en del men att få ta på dem och se dem på är ju lite av en annan sak. Har du några tankar på vad du vill ha för typ av klänning?
  • GladaEmma

Självklart =))) Vi funderade oxå på Söderslätt ett tag, men det blev Kyrkheddinge istället...

Plummis83 skrev 2008-07-31 20:26:22 följande:
    Hej på er alla!!Jag kommer visserligen gifta mig i Skanörs kyrka och sedan ha festen på Söderslätts Bygdegård men kanske kan få vara med här oxå?? Roligt att kunna vara med i flera trådar ju och vara aktiv!!
  • Skåne09

Emma, nej ingen gräddbakelse, heller inget släp för min del. Jag har alltid haft en ganska enkel stil och det vill jag ha nu med, Nixa har flera fina som jag har fastnat för. Har också en idé om att ha snörning i ryggen och att den ska vara röd eftersom jag vill ha röda skor!

Prognosen säger att det ska bli svalare imorgon, men jag har en svullen hals så det kanske inte blir av ändå. Mitt problem är att jag väldigt gärna vill spendera en hel dag med att kolla på klänningar tillsammans med min tärna och nästa lediga lördag är i slutet av september...

• GladaEmma

Jag vill ha en vit - men inte vitvit, utan kanske lite snövit eller nått...om du förstår vad jag menar...

Jag har fastnat lite för Maggie Sottoro så jag ska se om jag hittar nått här hemma, annars så ska jag till New York i höst så jag ska leta lite där oxå tänkte jag.

Skåne09 skrev 2008-08-01 10:18:35 följande:
    Emma, nej ingen gräddbakelse, heller inget släp för min del. Jag har alltid haft en ganska enkel stil och det vill jag ha nu med, Nixa har flera fina som jag har fastnat för. Har också en idé om att ha snörning i ryggen och att den ska vara röd eftersom jag vill ha röda skor! Prognosen säger att det ska bli svalare imorgon, men jag har en svullen hals så det kanske inte blir av ändå. Mitt problem är att jag väldigt gärna vill spendera en hel dag med att kolla på klänningar tillsammans med min tärna och nästa lediga lördag är i slutet av september...
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2