Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej
riktigt ny på BT men fann er tråd, hoppas jag kan få vara med på ett hörn även om vi kommer gifta oss mera öster ut i Skåne och inte så nära Malmö. Men det verkar inte finnas någon "Skånetråd"..
Självklart =) Välkommen! Hur går planerandet?
Tack.
Det går i alla fall framåt. Vi har lokal - Skåne Tranås, och datum 16:e maj. Har funderat kring maten, som vi får hjälp att laga, sen är det mest tankar, och lösa trådar. Känns fortfarande långt borta även om vi vet att det inte är det. Förhoppningsvis får vi lite mer fart efter sommaren.
Just nu funderar vi på vart vi ska ha själva vigseln. Vi vill inte vara i kyrkan och funderar på Haväng. Är det någon av er som har koll på någon särskilt vacker plats där som inte är "mitt på det öppna" fältet?
Vi verkar ha kommit exakt lika langt! Har bokat lokal (Ungdomens Hus i Malmo) och datumet ar samma som ert, 16 maj :). Vi var faktiskt ocksa lite inne pa Skane Tranas, det ser sa himla fint ut, men kom fram till att vi faktiskt hellre ville vara i Malmo. Kommer du fran Osterlen sjalv?
Vigselplats ska vi titta pa i augusti, antagligen blir det vid havet eller i nagon av parkerna i Malmo.
Min mammas sida av släkten är från Österlen. Har spenderat alla mina barndomssommrar på och kring Brösarpsbackar och Haväng. Men vi bor i Stockholm nu så planeringen blir lite komplicerad när det gäller lokal och vigsel. Men vi tyckte lokalen var toppen och eftersom vi kan husera alla gäster som vill i vandrarhemmet så kändes det som ett ok val. Vi kommer förmodligen bussa ner de gäster som vill, så underlättar vi så mycket som det går för dem.
Har faktiskt bokat in en lördagsdate med min tärna tillika bästa vän för klänningsspaning i augusti.
Vi verkar vara många Skånebrudar just den 16:e, ska bli kul att följa er planering och kanske få och ge några tips längs vägen
hejsan. är desperat behov av hjälp! ställer snart in...
någon snäll människa här inne?
Hedebris: Hur ar det? Vad hander? Varfor ska du stalla in? Behover du hjalp, ar det nagot jag kan gora?
Jag säger samma sak som Helen och Johan, vad kan vi göra för att hjälpa?
jag kom på igår. SHIT serveringspersonal... det är försent att fixa ställets personal.
har 0 perngar över nu... och kommer få låna en del för att täcka kostnaderna redan. men de som vill ställa upp som serveringspersonal får pengar SENAST 2 mån efter vigseln.
är helt förstörd!
Var ska ni vara? Hur många serveringspersonal behöver du?
Det löser sig ska du se, det finns fler vänliga själar där ute än vad du tror!
Kram