Inlägg från: Skåne09 |Visa alla inlägg
  • Skåne09

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2

Hej

riktigt ny på BT men fann er tråd, hoppas jag kan få vara med på ett hörn även om vi kommer gifta oss mera öster ut i Skåne och inte så nära Malmö. Men det verkar inte finnas någon "Skånetråd"..

• Skåne09

Tack.

Det går i alla fall framåt. Vi har lokal - Skåne Tranås, och datum 16:e maj. Har funderat kring maten, som vi får hjälp att laga, sen är det mest tankar, och lösa trådar. Känns fortfarande långt borta även om vi vet att det inte är det. Förhoppningsvis får vi lite mer fart efter sommaren.

Just nu funderar vi på vart vi ska ha själva vigseln. Vi vill inte vara i kyrkan och funderar på Haväng. Är det någon av er som har koll på någon särskilt vacker plats där som inte är "mitt på det öppna" fältet?

• Skåne09

Min mammas sida av släkten är från Österlen. Har spenderat alla mina barndomssommrar på och kring Brösarpsbackar och Haväng. Men vi bor i Stockholm nu så planeringen blir lite komplicerad när det gäller lokal och vigsel. Men vi tyckte lokalen var toppen och eftersom vi kan husera alla gäster som vill i vandrarhemmet så kändes det som ett ok val. Vi kommer förmodligen bussa ner de gäster som vill, så underlättar vi så mycket som det går för dem.

Har faktiskt bokat in en lördagsdate med min tärna tillika bästa vän för klänningsspaning i augusti.

Vi verkar vara många Skånebrudar just den 16:e, ska bli kul att följa er planering och kanske få och ge några tips längs vägen

• Skåne09

Jag säger samma sak som Helen och Johan, vad kan vi göra för att hjälpa?

• Skåne09

Emma, jag hade samma plan för lördag med min brudtärna. Men nu känner jag att vädret får avgöra. Om det blir för varmt och kvavt så känns det ju inget kul att prova klänningar. Men jag är riktigt sugen på att kolla vad som finns och vad jag gillar. Så klart har jag surfat runt en del men att få ta på dem och se dem på är ju lite av en annan sak.

Har du några tankar på vad du vill ha för typ av klänning?

• Skåne09

Emma, nej ingen gräddbakelse, heller inget släp för min del. Jag har alltid haft en ganska enkel stil och det vill jag ha nu med, Nixa har flera fina som jag har fastnat för. Har också en idé om att ha snörning i ryggen och att den ska vara röd eftersom jag vill ha röda skor!

Prognosen säger att det ska bli svalare imorgon, men jag har en svullen hals så det kanske inte blir av ändå. Mitt problem är att jag väldigt gärna vill spendera en hel dag med att kolla på klänningar tillsammans med min tärna och nästa lediga lördag är i slutet av september...

• Skåne09

Vi verkar alla vara ute efter samma stil, även om jag kan tänka mig en axelbandslös om den sitter rätt. Vore kul att följa era provningar för att få mer inspiration.

tyvärr blev det ingen klänningsdag här då det visade sig att mitt halsont var halsfluss. men det kanske inte heller hade varit så smart att trängas med alla inne i centrum idag eftersom det är Prideparaden. nya tag en annan lördag.

GladaEmma skrev 2008-08-02 10:55:31 följande:
    Tihi vi hade nog kunnat prova klänningar ihop - samma klänningar :PHelen och Johan skrev 2008-08-01 15:47:02 följande:
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2